روز گذشته جلسه بررسی فعالیت های قرآنی شهرستان فسا با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر مؤسسه بیت الاحزان و سایر مسؤلین کشوری و لشکری این شهرستان در شعبه 1 بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شهرستان فسا برگزار شد.

روز گذشته جلسه بررسی فعالیت های قرآنی شهرستان فسا با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر مؤسسه بیت الاحزان و سایر مسؤلین کشوری و لشکری این شهرستان در شعبه ۱ بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شهرستان فسا برگزار شد.

اعضای حاضر در این نشست امام جمعه شهرستان، رئیس آموزش و پرورش، معاونت آموزش و پرورش، رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس کتابخانه عمومی، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری، جانشین فرماندهی انتظامی، رئیس دانشگاه پیام نور، رئیس ستاد نماز جمعه، و مشاورفرهنگی امام جمعه بودند. این حضور مؤثر نیز حکایت از عزم راسخ مسؤلان این شهر برای حل مشکلات فرهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی داشت.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی، امام جمعه شهرستان فسا با ایراد سخنانی از اهمیت توجه به قرآن مخصوصا در ماه مبارک رمضان سخن گفت. وی با عنوان کردن دو موضوع تدبر در قرآن و عمل به قرآن حضار را به گسترش عالمانه فرهنگ قرآنی فرخواند. وی با عنوان این که حفظ قرآن به تنهایی نمی تواند سودمند باشد از فرهنگ سازی برای عمل به قرآن در جامعه سخن گفت.

سپس عضو هیات مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور با ارائه گزارشی از عملکرد بیت الاحزان حضرت زهرا (س) از همکاری مسؤلین این شهرستان برای گسترش فرهنگ قرآنی تشکر و قدردانی و بیان داشت معیاری برای سنجش ارزش فعالیت های فرهنگی وجو ندارد چرا که گاهی اوقات آثار کارهای فرهنگی در جامعه چنان گسترده است که انعکاس و تاثیر آن مرزها را نیز در می نوردد.

در ادامه آقای انصاری، فرماندار شهرستان در خصوص حرکت های قرآنی انجام شده در سطح بیت الاحزان های استان بویژه در شهرستان های فسا قدردانی نمودند و نکته مهمی که اشاره نمودند فراگیری و تدبر در قرآن و ترویج فرهنگ بهرمندی هرچه بیشتر از معانی و مفاهیم این آیات نورانی شدند و لازم دانستند که در این حوزه باید به طور جدی وارد عمل شد چرا که با توجه به مسائل و شرایط موجود در جامعه نسل جوان مورد حمله و هجمه دشمنان از طریق جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای قرار گرفته اند. بایستی با استفاده از ظرفیت معانی و تفاسیر قرآنی جلو این هجمه ها را گرفت و آنان را به سمت و سوی سعادت و رستگاری راهنمایی نمود. نکته ای که با استقبال حاضرین در جلسه مواجه شد اشاره فرماندار فسا به این نکته بود که اختصاص بودجه در ترویج معارف علوم قرآنی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ایجاد جامعه ای قرآنی است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات