حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه، دیروز دوشنبه با حضور در برنامه حرف حساب شبکه یک سیما در خصوص نقش بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در اوقات فراغت جوانان به گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرنگار موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه، دیروز دوشنبه با حضور در برنامه حرف حساب شبکه یک سیما در خصوص نقش بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در اوقات فراغت جوانان به گفتگو پرداخت.

وی با اشاره به میلاد سراسر نور امام رضا (ع) و تبریک آن به مخاطبین برنامه در پاسخ به سؤالی در خصوص علت نام گذاری مؤسسه گفت: بیت الاحزان حضرت زهرا (س) یک سابقه تاریخی دارد، چنانکه از صدر اسلام و در پی کنار زدن امیرالمومنین علی (ع)، حضرت زهرا برای اعلام موضع چند کار را انجام میدهند. یکی از این اقدامات احداث بیت الاحزان و مخفی شدن قبر حضرت زهرا (س) بود تا اینکه این سوال در طول تاریخ بر مسلمانها باقی باشد که چرا حضرت زهرایی که نزدیک ترین شخص به آقا رسول الله بودند هیچ نشانی از آن نیست. بجای آنکه قبر و زیارتگاهی باشد «بیت الاحزان» از آن حضرت باقی مانده است و این سیاستی از حضرت علی(ع) و خانم فاطمه الزهرا (س) بود که مغفول مانده است و این خود میتواند در حال حاضر آگاهی بخش باشد .
مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا در ادامه با اشاره به کلیاتی از این مجموعه خاطر نشان کرد: بیت الاحزان یک مجموعه قرآنی است که ۲۱ سال قبل در روستایی از استهبان فارس دهستان خیر-روستای ماهفرخان با حداقل امکانات شروع به فعالیت کرد و امروز به یکی از مراکز خوب قرآنی در سطح کشور تبدیل شده است. وی افزود این مجموعه در سطح کشور بیش از۱۶۰شعبه دارد، ۱۰ مدرسه شبانه روزی حفظ و تدبیر قرآن کریم و مجری طرح های ملی مثل طرح ملی رحله برای اوقات فراغت در تابستان است که مدارس شبانه روزی و طرح رحله حدود ۱۵۰۰ داوطلب حفظ قرآن را در سال جاری جذب خود کرده اند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در خصوص طرح رحله تصریح کرد: طرح ملی مرحله یک دوره دو ماهه تابستان است که ثبت نام آن از اردیبهشت ماه هر سال شروع میشود. آزمون و مصاحبه های آن خرداد و تیر است و نیمه تیر تا ۱۰ شهریور دوره به طول می انجامد.

شاهسونی افزود این طرح فقط پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه غنی کردن اوقات فراغت میباشد. وی حفظ قرآن کریم با ترجمه و مفاهیم همراه با آموزش سبک زندگی قرآنی اسلامی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند، برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی همراه با برنامه های ورزشی و سایر برنامه های فرهنگی را از برنامه های این دوره برشمرد و اظهار داشت تمامی این برنامه ها برای دوستان تدارک دیده شده است تا بتوانند جزء سی و سوره مبارکه بقره را حفظ کنند. این طرح به صورت شبانه روزی است با توجه به هزینه های اسکان،غذا، پذیرایی و اردو، هزینه های سنگین دارد ولی به طور متوسط ۳۵۰-۴۰۰ هزار تومان شهریه برای شهرهای بزرگ و در حدود ۲۰۰-۲۵۰ تومان شهریه برای شهرهای کوچک برای این دو ماه در نظر گرفته شده است.
عضو اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور با اشاره به استقبال نوجوان افزود: طرح ملی رحله طرح سنگینی است. حفظ حدود ۴ جزء از قرآن در دو ماه همراه با برنامه های متنوع است، تفریحی و ورزشی هم به صورت جدی به آن توجه می شود استقبال خیلی خوبی هم هست. این طرح ویژه جوانان و نوجوانان پسر می باشد. خوب ما اگر میتوانستیم طرح را قویتر اجرا کنیم به حمایت خیرین و مسولین بزرگوار این ظرفیت وجود دارد که ما این برنامه را با۵۰ یا ۱۰۰ هزار نفر اجرا کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات