مدیر کل آموزش و پرورش فارس در دیدار با حافظان مرکز شبانه روزی آل یاسین شیراز
قرآن آموزان مرکز شبانه روزی آل یاسین(ع) شیراز در حاشیه نشست هماهنگی مرحله ۱۴گانه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان فارس با مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، قرآن آموزان مرکز شبانه روزی آل یاسین(ع) شیراز روز گذشته ۱۱ دی ماه در حاشیه نشست هماهنگی مرحله ۱۴گانه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان فارس با مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، قرآن آموزان مرکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم آل یاسین(ع) شیراز در مراسم تجلیل از شهید گمنام مدفون در اداره کل آموزش  پرورش فارس حاضر شدند و به اجرای برنامه حفظ و همخوانی قرآن کریم پرداختند.

در این مراسم که با حضور مدیران آموزش و پرورش ارژن، ناحیه ۳ شیراز ، مشهد مرغاب، اوز، خرمبید، استهبان، شیبکوه، کوهمره نودان، فراشبند، زرقان، لامرد، خفر، کازرون و زرین دشت برگزار شد، حجت الاسلام همتی مدیر مرکز شبانه روزی حفظ یکساله آل یاسین(ع) توضیحاتی در خصوص فعالیت های قرآنی مراکز شبانه روزی مؤسسه بیت الاحزان ارائه کرد.

محمد خلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم خطاب به حافظان گفت: همان گونه که این شهید گمنام بر پیشانی آموزش و پرورش و کشور می‌درخشد شما نیز باید بر پیشانی مدارس بدرخشید و در مدارس پرتو افشانی کنید و در کنار حفظ قرآن، هم به قرآن عمل کنید هم عمل آن را به ما توصیه کنید.

وی یکی از مشخصات عاملان به قرآن را برپا کننده نماز برشمرد و گفت: امروز نقش شما برای اقامه نماز نقش بسیار تأثیرگذاری است چون شما برای دیگر دانش آموزان الگو هستید.

عسکری ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم با هماهنگی مسئولان آموزش و پرورش این دانش آموزان قرآنی را به مدارس سطح شهر شیراز اعزام کنند تا با دانش آموزان گفتگو کنند و روند حفظ قرآن را بیان کنند و دانش آموزان را به اخلاق و معنویت دعوت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری ادامه داد: در این بیانیه مقام معظم رهبری هفت درخواست دارند که اولین آن علم و پژوهش است و شما حافظان قرآن کریم برای این که عَلَم اسلام و انقلاب اسلامی را برافراشته کنید باید به مسئله علم و دانش توجه ویژه ای داشته باشید.

وی ادامه داد: مسئله دوم در بیانیه گام دوم انقلاب معنویت و اخلاق است که در مدارس ما به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

عسکری با اشاره به تشییع شهدای گمنام در مدارس و بین دانش آموزان افزود: در نزدیک به ۱۷۰ مدرسه و بیش از ۲۰ سالن مراسم استقبال از شهدا برگزار شد و این مسئله دارای برکات زیادی بود و شما جوانان بیشتر می‌توانید با شهدا ارتباط برقرار کنید. این شهدا در یک جنگ نظامی وارد شدند و شما باید در یک جنگ فرهنگی وارد شوید و مخصوصاً می‌توانید از ظرفیت با برکت حفظ قرآن کریم در ترویج معنویت و اخلاق در بین سایر دانش آموزان استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات