محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن و مدیر برنامه‌ریزی و اجرایی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم از آغاز پنجمین دوره این طرح از تاریخ 1 دی ماه 94 خبر داد.

 

محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن و مدیر برنامه‌ریزی و اجرایی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم از آغاز پنجمین دوره این طرح از تاریخ ۱ دی ماه ۹۴ خبر داد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام شده، اولین مرحله از پنجمین دوره طرح ارزیابی شامل ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی، از ۱ تا ۳۰ دیماه اجرا خواهد شد. لذا قاریان و مدرسان علاقه‌مند فرصت دارند ظرف مدت یک ماه، از طریق ثبت نام اینترنتی و ارسال اثر خود به دبیرخانه طرح در این آزمون شرکت نمایند.

میرزاجانی ادامه داد: قاریان و مدرسان شرکت کننده می‌بایست قطعات تلاوت و سایر آثار مورد درخواست را مطابق آیین‌نامه آزمون مرحله اول (ورودی) و ملاحظات مندرج در اطلاعیه شماره ۱ اجرا و ارسال کنند.

مدیربرنامه‌ریزی و اجرایی دبیرخانه طرح ارزیابی افزود: اطلاعات جامعی از کم و کیف اجرای مراحل مختلف دوره پنجم بر روی سامانه جامع طرح ارزیابی در وب‌سایت شورای عالی قرآن به نشانی quranshora.ir قرار داده شده که مطالعه‌ی دقیق آن برای شرکت‌کنندگان ضروری است.

رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن گفت: نتایج آزمون این مرحله در اسفند ماه سال جاری اعلام خواهد شد و سایر مراحل نیز مطابق تقویم اجرایی در سال ۹۵ ادامه و نهایتاً با صدور و اعطای مدرک تخصصی در دی ‌ماه سال آتی به اتمام خواهد رسید.

میرزاجانی افزود: مفتخر هستیم که این دوره طرح را به نام، یاد و خاطره قاریان مهاجر الی الله؛ حاج حسن دانش، حاج محسن حاجیحسنیکارگر، حاج امین باوی، حاج فؤاد مشعلی و حاج محمدسعید سعیدیزاده مزیّن کنیم که انشاءالله بر برکت و نورانیّت این حرکت افزوده گردد.

میرزاجانی اظهار امیدواری کرد: با توجه به تجارب به دست آمده در روند اجرایی طرح، شاهد اجرای مطلوب دوره پنجم که فصل جدیدی در ساماندهی جایگاه قاریان و معلمان قرائت قرآن کریم در کشور است، باشیم.

مدیر برنامه ریزی و اجرایی طرح ارزیابی در پایان یادآور شد: لازم است شرکت کنندگان جهت کسب آخرین اخبار و اطلاعات به صورت مستمر با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن (منوی سامانه طرح ارزیابی، بخش اطلاعیه‌ها) در ارتباط باشند. وی افزود که اطلاع رسانی آغاز دوره پنجم طرح، از اواخر آذرماه از طریق رسانه های صوتی، تصویری و مکتوب نیز انجام خواهد شد.

براساس اعلام دبیرخانه طرح ارزیابی شماره تماس ۰۲۱۸۸۸۱۰۴۰۰ و سامانه پیامک آن ۳۰۰۰۵۰۸۸۸۱۰۴۰۰ آماده پاسخگویی به سؤالات داوطلبان عزیز می باشد.

—————————————————————————————–

اطلاعیه شماره ۱
به موجب این اطلاعیه، نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون مرحله اول( ورودی) پنجمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، به اطلاع شرکت‌کنندگان می رسد. لازم است شرکت‌کنندگان محترم، طبق شرایط و زمان‌بندی اعلام شده، آثار خود را به دبیرخانه طرح ارزیابی ارسال نمایند.
لازم به ذکر است، آزمون¬های این دوره از طرح ارزیابی، شامل ۳ مرحله می¬باشد: آزمون مرحله اول ( ورودی)،آزمون مرحله دوّم (تلاوت و مصاحبه) و آزمون مرحله سوم ( نظری ) می‌باشد. بدیهی است امکان حضور در آزمون‌های مصاحبه و نظری، منوط به قبولی در آزمون ورودی است.
داوطلبانی که در بخش قاریان قرآن ثبت نام نموده اند، می‌بایست «مختصات آزمون ورودی بخش قاریان» را به دقت مطالعه نموده و با توجه به آن، تلاوت ضبط شده خود را به دبیرخانه طرح ارسال نمایند.
داوطلبانی هم که در بخش مدرسان قرائت قرآن ثبت نام نموده‌اند، می‌بایست «مختصات آزمون ورودی بخش مدرسان قرائت قرآن» را به دقت مطالعه نموده و با توجه به آن، تلاوت ، تحلیل تلاوت و دیگر موارد درخواست شده را به دبیرخانه طرح ارسال نمایند.
تقویم آزمون:
آغاز زمان دریافت آثار: سه¬شنبه ۱ دی ۹۴
پایان مهلت دریافت آثار: چهارشنبه ۳۰ دی ۹۴
زمان اعلام نتایج آزمون ورودی: اسفندماه ۹۴
ویژگی آثار ارسالی:
الف) شرکت‌کنندگان محترم می‌بایست کلیه مشخصات و اطلاعات درخواست شده در سامانه طرح ارزیابی ـ بخش ثبت نام را تکمیل و از موفقیت ثبت نام اطمینان حاصل نمایند.
ب) متقاضیان شرکت در درجات ۱ و ۲ بخش قاریان، لازم است یکی از پنج قطعه:( سوره نساء آیات ۷۴ تا ۸۰ – سوره یونس آیات ۱۹ تا ۲۵ – سوره مجادله آیات ۷ تا ۱۳ – سوره عنکبوت آیات ۸ تا ۱۷- سوره احقاف آیات۱۹تا۲۸ ) را به انتخاب خودشان تلاوت و فایل صوتی آن را در سامانه جامع طرح ارزیابی ارسال نمایند. همچنین قاریان درجه ۱ ( آیات ۵۹ تا ۸۱ سوره نمل ) و قاریان درجه ۲ (آیات۷ تا ۱۸ سوره حدید ) را نیز به صورت تصویری ضبط نموده و از طریق پست به شورای عالی قرآن ارسال کنند.
پ) متقاضیان شرکت در درجات ۳ و ۴ بخش قاریان ، لازم است یکی از پنج قطعه:( سوره نساء آیات ۷۴ تا ۸۰ – سوره یونس آیات ۱۹ تا ۲۵ – سوره مجادله آیات ۷ تا ۱۳ – سوره عنکبوت آیات ۸ تا ۱۷- سوره احقاف آیات۱۹تا۲۸ ) را به انتخاب خودشان تلاوت و فایل صوتی آن را در سامانه جامع طرح ارزیابی ارسال نمایند.

ت) متقاضیان شرکت در درجات ۱ و ۲ بخش مدرسان، لازم است قطعه تعیین شده را به صورت تصویری تلاوت و آن را از طریق پست به شورای عالی قرآن ارسال نمایند.
ث) متقاضیان شرکت در درجات ۳ و ۴ بخش مدرسان، لازم است تلاوت قطعات تعیین شده را به صورت فایل صوتی در سامانه جامع طرح ارزیابی ارسال نمایند.
ج) آثار ضبط شده صوتی می‌بایست در فرمت MP3 در سامانه جامع طرح ارزیابی ارسال شود و آثار ضبط شده تصویری نیز در قالب یکی از فرمت های mpeg ، avi ، vob یا dat بر روی CD یا DVD به همراه درج نام، نام خانوادگی، کدملی، گرایش و درجه انتخابی به همراه شماره پرونده ۵ رقمی با پست پیشتاز به آدرس تهران، بزرگراه رسالت، مجتمع امام خمینی(ره)، ساختمان ۱۴، شورای عالی قرآن ارسال شود.
چ) لوح فشرده حاوی اثر ارسالی در قاب مخصوص قرار گیرد تا از مخدوش شدن آن جلوگیری شود.
ح) صدابرداری تلاوت ارسالی بدون افکت و اکو باشد، به نحوی که اداء حروف و کلمات کاملاً قابل تشخیص باشد. همچنین اجرای تلاوت با اعمال ویرایش‌های فنی صدابرداری مجاز و قابل قبول نخواهد بود. تلاوت تصویری نیز می‌بایست از نظر صوتی ویژگی‌های ذکر شده را داشته باشد ولی از حیث تصویربرداری همین مقدار که تصویر قابل قبولی از قاری محترم ارائه نماید کافی است و لازم به تصویربرداری حرفه‌ای نیست.
خ) ارائه تحلیل تلاوت در بخش مدرسان قرائت قرآن(درجات ۱و۲ و گرایش معلم قرائت درجه۳) می‌بایست به صورت مکتوب و تایپ شده آماده و ارسال شود. لازم به ذکر است در این بخش، فایل صوتی تلاوت قاریان ایرانی که داوطلبان باید یکی از آن‌ها را جهت تحلیل انتخاب نمایند، در سامانه موجود بوده و قابل دریافت (دانلود) می‌باشد.
هزینه شرکت در آزمون ورودی:
هزینه شرکت در آزمون ورودی برای تمامی درجات ۲۵۰۰۰۰ ریال معادل ۲۵ هزار تومان می‌باشد.
تبصره: لازم است شرکت‌کنندگان هزینه ثبت نام را در فرآیند تکمیل و ارسال سایر اطلاعات فرم ثبت نام، به صورت اینترنتی به حساب شورای عالی قرآن در بانک مهر اقتصاد به شماره ۱-۱۱۰۹۲۰۱۴-۸۲۳-۶۱۴۶ به نام آقایان سید علی محمد سرسرابی و محمد یاسر کربلایی میرزایی واریز و کد پیگیری را به سامانه طرح ارزیابی ارسال نمایند.
چند تذکر مهم:
تذکر۱ : داوطلبانی که در دوره¬های گذشته طرح در یکی از درجات بخش قاریان یا مدرسان پذیرفته شده¬اند و مایل هستند در درجه و سطح بالاتری شرکت کنند می¬توانند از ابتدا نسبت به ثبت نام و گذراندن مراحل پیش بینی شده، مطابق آیین نامه اقدام نمایند .
تذکر۲ : داوطلبانی که در دوره چهارم ثبت نام نموده، در آزمون ورودی پذیرفته شده و سپس در سایر آزمون ها شرکت کرده¬اند و در حال حاضر مشغول گذراندن مفاد باقی مانده از آزمون¬های عملی و نظری هستند نیز می بایست نسبت به ثبت نام مجدد در(اردیبهشت ماه ۹۵)اقدام نمایند.
تذکر۳ : افرادی که در دوره چهارم در یکی از درجات بخش قاریان یا مدرسان پذیرفته شده¬اند و در حال حاضر مشغول گذراندن مفاد باقی مانده نظری یا عملی هستند ، مجازند مجدداً در دوره پنجم طرح ثبت نام و شرکت نمایند؛ چنانچه در درجه بالاتری پذیرفته شوند می¬بایست در کلیه آزمون¬های مربوط به آن درجه شرکت نمایند و اگر در همان درجه¬ای که سابق بر این پذیرفته شده بودند مجدداً قبول شوند، می¬توانند همان روال گذشته (درجه پذیرفته شده قبلی) را ادامه دهند.

نکات:
۱.درصورتی تلاوت تصویری متقاضیان درجات ۱ و ۲ قاریان داوری خواهد شد که تلاوت صوتی آن‌ها از یکی از قطعات انتخابی(سوره نساء آیات ۷۴ تا ۸۰ – سوره یونس آیات ۱۹ تا ۲۵ – سوره مجادله آیات ۷ تا ۱۳ – سوره عنکبوت آیات ۸ تا ۱۷- سوره احقاف آیات۱۹تا۲۸) نصاب لازم را کسب نماید.
۲.انتخاب درجه در مرحله ثبت‌نام به عهده داوطلب بوده(خوداظهاری)، ولی پذیرش ایشان در هر یک از درجات با نظر هیأت داوران و پس از بررسی آثار انجام خواهد شد.
۳.لازم به ذکر است چارچوب کلی داوری آثار براساس آیین‌نامه مسابقات سراسری قرآن کریم است مگر در مواردی که به عنوان مختصات و ضوابط اعلامی از سوی دبیرخانه طرح ارزیابی متمایز و برجسته شده باشد.
۴.دبیرخانه طرح ارزیابی پس از دریافت آثار شرکت کنندگان، وصول آثار را از طریق سامانه جامع طرح ارزیابی و از طرق پیامک به اطلاع شرکت کنندگان می‌رساند.
۵.تمامی اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با طرح ارزیابی در سامانه جامع طرح ارزیابی در سایت شورای عالی قرآن به نشانی www.quranshora.ir درج خواهد شد و لازم است داوطلبان از طریق این مرجع رسمی نسبت به کسب اطلاعات اقدام نمایند.
۶.شماره تلفن ۸۸۸۱۰۴۰۰ ، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ پاسخگوی سؤالات داوطلبان می‌باشد.

جهت ثبت نام در سامانه طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم کلیک نمایید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات