دبیر طرح ملی رحله خبر داد:

حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از آغاز ثبت نام نهمین دوره طرح ملی رحله از امروز ۱۱ اردیبهشت در سراسر کشور خبر داد.

دبیر نهمین دوره طرح ملی رحله با اشاره به امضای تفاهم نامه ۲۳ مرکز از ۸ استان کشور جهت برگزاری طرح در تابستان ۱۴۰۲ گفت: فرآیند ارزیابی و امضای تفاهم نامه جهت تعداد دیگری از مراکز نیز در حال انجام است که در روزهای آینده به جمع مراکز برگزار کننده طرح افزوده خواهند شد.

وی یکی از تغییرات این دوره را شروع حفظ از ابتدای قرآن کریم عنوان کرد و افزود: با تصویب ستاد طرح ملی رحله قرآن آموزان سه جزء ابتدایی قرآن کریم را در مدت ۴۶ روز برگزاری طرح حفظ خواهند کرد و حفظ جزء ۳۰ همانند دوره‌های گذشته در برنامه طرح امسال نخواهد بود.

حجت الاسلام شاهسونی با بیان این که دوره فقط ویژه برادران برگزار می‌شود در توضیح شرایط شرکت کنندگان گفت: دارا بودن سن بین ۱۴ تا ۲۲ سال، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی، تسلط بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و عدم تأهل و عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره از شرایط اصلی حضور در این طرح می‌باشد.

دبیر نهمین دوره طرح ملی رحله خاطر نشان کرد: پس از نام نویسی، در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه از داوطلبان مصاحبه به عمل می‌آید و شروع دوره نیز از ۱۶ تیرماه خواهد بود. پایان دوره روز ۳۰ مرداد ماه می‌باشد و اختتامیه دوره نیز روز ۳۱ مرداد همزمان در تمامی مراکز در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی شهریه سقف شهریه طرح در مراکز استان را ۲/۵ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: طرح ملی رحله و به طور کلی طرح‌های شبانه روزی بسیار هزینه بر هستند و به عنوان مثال هزینه شرکت در دوره ۴۷ روزه رحله جهت هر یک از قرآن آموزان حدود ۸ میلیون تومان برآورد می‌شود که مؤسسه بیت الاحزان با مشارکت خیرین و سایر نهادها بخش عمده آن را تأمین می‌کند. لذا از همه خیر اندیشان دعوت می‌کنیم با مشارکت در تأمین هزینه‌های این طرح، در ثواب تربیت حافظان قرآن کریم سهیم شوند.

حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مهلت نام نویسی در طرح را تا دهم خردادماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir عنوان کرد و گفت: از همه علاقمندان درخواست داریم هر چه زودتر نسبت به نام نویسی در طرح اقدام نمایند و از موکول کردن ثبت نام به روزهای پایانی خودداری کنند.

گفتنی است طرح ملی رحله حفظ اجزاء قرآن کریم به صورت شبانه روزی ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله برادر می باشد که مؤسسه بیت الاحزان تاکنون ۸ دوره آن را برگزار کرده و در این مدت نزدیک به ۹۰۰۰ نفر حافظ یک تا ۴ جزء از قرآن کریم شده اند.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در طرح ملی رحله ۹ بر روی این لینک کلیک کنند.

اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

طرح بسیار خوبی است باعث پیشرفت دانش آموزان می شود.

با سلام و صلوات…اجر‌ک الله