پرهیز از برخورد احساسی با موضوع نام سال ضرورت دارد و تحقق اهداف آن نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است، باید فرهنگ کشور زیرمقوله قرآن قرار گیرد و وزارت امور قرآن داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی سیاری، مسؤل بیت‌الاحزان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قم، گفت: تحقق نام سال در مؤسسات قرآنی منوط به تخصصی‌تر شدن افراد و اعضای فعال و دخیل در این مؤسسات است که گاهی شاهدیم کمبود تخصص در عرصه قرآنی این روند را دچار آسیب می‌کند.

طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ موفقیت چندانی نداشته است

وی ادامه داد: در طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد اگرچه کارهای خوبی صورت گرفت و عزم برخی نهادها برای تحقق آن جزم شد اما به علت واسپاری کار تنها به نهاد آموزش و پرورش متأسفانه بازدهی لازم وجود نداشت.

سیاری عنوان کرد: اگر آماری از مدارس مجری طرح گرفته شود تعداد انگشت‌شمار دانش‌آموزانی را می‌توان یافت که موفق به حفظ بخش‌هایی از قرآن شده‌اند.

مسئول بیت‌الاحزان شعبه قم با اشاره به بحران مالی مؤسسات قرآنی در سال ۱۳۹۲  عنوان کرد: مشکلات مالی، فعالیت‌های مؤسسات را به چالش کشیده و روحیه مادی‌گرایانه نیز آسیب دیگری بر پیکره فعالیت‌های قرآنی وارد آورده است.

مسئولان کشور باید قرآنی شوند

سیاری با اشاره به نام سال ۹۳ اظهار کرد: برای پیاده شدن فرهنگ قرآنی باید مسئولان کشور، قرآنی شوند و روحیه جهادی پیدا کنند؛ نام سال انگیزه‌آفرین است اما باید با برنامه‌ریزی درازمدت و دور از هیجان کوتاه‌مدت برای تحقق اهداف نام‌ سال تلاش شود.

این فعال قرآنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در تمامی مسائل کشور دستگاه و سازمان و وزارتخانه‌ای برای رتق و فتق امور وجود دارد، گفت: باید در این عرصه هم وزارت امور قرآن داشته باشیم.

وی تأکید کرد: هر نهادی از دولت، بودجه فرهنگی می‌گیرد، قرآن را هم زیر مقوله فرهنگ برده‌اند و عملاً چندان بهایی داده نمی‌شود در حالی که باید فرهنگ کشور زیرمقوله قرآن باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات