دیدار مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از قرآن آباد
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به همراه جمعی از مسئولین شهرستانی با حضور در روستای محمدآباد استهبان بخاطر برگزیده شدن این روستا در جمع هفت روستای قرآنی کشور و ثبت این روستا به عنوان قرآن آباد ایران اسلامی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مردم و مسئولین این روستا تجلیل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، به همراه جمعی از مسئولین این اداره کل و شهرستان قرآنی استهبان از روستای قرآنی محمد آباد و مراکز قرآنی بیت الاحزان در این روستا بازدید کردند.

در این دیدار که به منظور تجلیل از مردم و مسئولین روستای محمد آباد استهبان در پی انتخاب این روستا در جمع ۷ روستای قرآنی کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در جمع صمیمی مردم روستا به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به سفر اخیر مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمد آباد که موجب انتخاب این روستا به عنوان یکی از هفت روستای برگزیده قرآنی کشور شد اذعان داشت: از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، مبلغ ۷۵ میلیون تومان وام بلاعوض، ۵۰ میلیون وام کم بهره و معادل ۲۵ میلیون تومان کتب قرآن و ادعیه به فعالیت های قرآنی این روستا تعلق می‌گیرد و  و از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز مبلغ ۵ میلیون تومان به این روستا اهدا می‌گردد و کمک‌های بلاعوض بیشتری نیز ان‌شاءالله در اختیار این روستا قرار خواهیم داد.

سهرابی ابراز امیدواری کرد این روستا که از قبل به «قرآن آباد ایران» نیز شهره بوده است بتواند در مسیر فعالیت‌های قرآنی گام‌های بلندتری بردارد و ان‌شاءالله سال‌های آینده به عنوان روستای برتر قرآنی در جهان شناخته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخشی از سخنانش ضمن تقدیر از مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) و شخص حجت الاسلام و المسلمین شاهسونی مدیر این مؤسسه، به تأثیر اساسی فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان در توفیقات و ارتقای جایگاه فرهنگی و قرآنی روستای محمد آباد اشاره کرد.

 وی با ارائه پیشنهادهایی جهت تنوع بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی افزود: علاوه بر حفظ قرآن در زمینه ارائه مفاهیم قرآن کریم از طریق زبان هنر و رسانه نیز می توان اثرگذاری بیشتری در اقشار مختلف جامعه داشت و در فعالیت های قرآنی باید از این ابزار استفاده کرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این‌گونه فعالیت‌ها استقبال بیشتری خواهد نمود.

سهرابی در این دیدار از ساختمان در حال احداث بزرگترین مرکز حفظ شبانه روزی قرآن کریم کشور ویژه طلاب در این روستا بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرآنی این روستا قرار گرفت.

در پایان این دیدار فعالین قرآنی و فرهنگی روستا با دریافت لوح تقدیر توسط مدیر کل و مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس تقدیر شدند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات