حجت الاسلام شاهسونی در بیستمین جشنواره ملی جبرئیل امین:
حجت الاسلام شاهسونی: دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور ۱۰ سال است که بر روی زمین مانده است اما ما بیت‌الاحزانی‌ها قول می‌دهیم که تا پای جان برای تحقق این دستور تلاش کنیم و یقین داریم که به این موفقیت هم خواهیم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، پنجشنبه، ۴ اسفند در بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه حافظان قرآن از سراسر کشور در این گردهمایی حضور دارند، گفت: حل مشکل جامعه امروز ما در گرو ترویج قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه تربیت حافظان قرآن به عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های قرآنی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: مقام معظم رهبری در بین دستوراتی که درباره فعالیت‌های قرآنی دارند، از همه بیشتر بر بحث پرورش حافظان قرآن تأکید داشتند زیرا حفظ قرآن تأثیر بسیاری در شخصیت افراد در جامعه دارد.

شاهسونی با تصریح اینکه طرح‌های بسیاری از سوی مؤسسه بیت‌الاحزان در طول سال اجرا می‌شود، اجرای طرح ملی رحله و همچنین اخیراً راه‌اندازی مراکز حفظ همراه با تحصیل با همکاری آموزش و پرورش را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد و گفت: بنا داریم با همکاری آموزش و پرورش این مدارس را توسعه و رونق دهیم تا روزی شاهد قرآنی شدن و حافظ قرآن شدن تمام دانش‌آموزان مدارس در کشور باشیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: قراردادها و همکاری‌های خوبی با دانشگاه فرهنگیان و اداره قرآن، عترت و وزارت آموزش و پرورش برای مراکز شبانه‌روزی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در نقاط مختلف در حال شکل‌گیری است.

وی از راه‌اندازی نخستین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن برای نیروهای پایور نیروی دریایی ارتش همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این حرکت در کل کشور و سایر نیروها توسعه و رونق پیدا کند.

شاهسونی در پایان گفت: دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور ۱۰ سال است که بر روی زمین مانده است اما ما بیت‌الاحزانی‌ها قول می‌دهیم که تا پای جان برای تحقق این دستور تلاش کنیم و یقین داریم که به این موفقیت هم خواهیم رسید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات