عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور ضمن انتقاد از عدم تحقق راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی و قطع شدن بیمه بسیاری از این افراد گفت: ما این گلایه را داریم كه چرا تنها دلخوشی فعالان قرآنی كه همان بیمه بود را قطع كردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به فراز و نشیب‌های بیمه فعالان قرآنی و عدم تحقق راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی گفت: این مسئله‌ای است که باید مسئولان وزارت و معاونت قرآن پاسخگوی آن باشند اما ما هم این گلایه‌مندی را داریم که چرا تنها دلخوشی فعالان قرآنی که همان بیمه بود را قطع کردند.

ابهام در تداوم بیمه فعالان قرآنی در آینده

وی افزود: بسیاری از افراد جامعه قرآنی اعم از اساتید و مربیان قرآن به تنها چیزی که به‌صورت مستمر دلخوش بودند، بیمه بود که آن هم تقریباً تعطیل شد و بیمه بسیاری از آنان قطع شد و دیگر هم وصل نشد و اکنون تنها تعداد محدودی از جامعه قرآنی بیمه هستند و دارند فعالیت می‌کنند و آن هم در هاله‌ای از ابهام است که آیا این بیمه ادامه خواهد داشت یا خیر.

دولت و مجلس از اساتید و مربیان قرآنی حمایت کنند

شاهسونی با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۶ خبرهای خوشی در رابطه با بیمه فعالان قرآنی شنیده شود، گفت: برای این کار لازم است که دولت و مجلس حمایت خوبی از اساتید و مربیان قرآنی داشته باشند.

بیمه بیش از ۱۰۰ نفر از معلمان قرآن بیت‌الاحزان قطع شد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پاسخ به اینکه تاکنون این مؤسسه چقدر در این مسئله متضرر شده است، گفت: تعداد زیادی از نیروهای ما جزو بیمه فعالان قرآنی بودند که بیمه بسیاری از آن‌ها قطع شد و دیگر هم وصل نشد که این شاید به بیش از ۱۰۰ نفر هم می‌رسد.

وی ادامه داد: از دو سه سال قبل بیمه این افراد قطع شد و از آن زمان تاکنون این‌ها بدون بیمه برای ما فعالیت می‌کنند البته ما تلاش کردیم برخی از آنان را به‌صورت آزاد بیمه کنیم اما بسیاری از آنان از این مسئله محروم ماندند چون به هر حال وسع یک مؤسسه مردمی اجازه نمی‌دهد که بتواند همه مربیان و اساتید خود را در سراسر کشور بیمه کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات