بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» به منظور تجلیل از ۱۷۲ نفر از اعضای مؤسسه بیت‌الاحزان که طی یک سال گذشته موفق به حفظ قرآن شده‌اند، در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» به منظور تجلیل از ۱۷۲ حافظ کل قرآن کریم که طی یک سال گذشته در مؤسسه بیت‌الاحزان موفق به حفظ قرآن شده‌اند، پنجشنبه، ۴ اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ۱۷۲ حافظ کل قرآن کریم به صورت دسته‌جمعی به زیارت مزار شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و مضجع شریف حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) رفتند.

اجرای این مراسم که به صورت مستقیم از شبکه فارس پخش شد، به عهده محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی تهران بود. تلاوت سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان، همخوانی حافظان قرآن کریم و اجرای گروه تواشیح از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم سیدمحمد هاشمی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس و حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به سخنرانی پرداختند.

خلیلی، یکی از خیران برگزاری این جشنواره که ۸۵۰ میلیون تومان هدیه به حافظان کل قرآن این مراسم اعطا کرده است، گفت: هر کدام از قرآنیان این مراسم که از فردا تا سالروز ولادت امام حسن(ع) ازدواج کند، جهیزیه آنان را تأمین و در صورت پذیرش در دانشگاه وام ۲۰۰ میلیونی و هدیه سفر زیارتی مشهد مقدس نیز اعطا می‌کند.

یکی از برنامه‌های جذاب این مراسم قرائت خطبه عقد یک زوج حافظ قرآن توسط حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بود که با استقبال گسترده حاضران مواجه شد.

در بخش پایانی این مراسم نیز مراسم تجلیل از ۱۷۲ حافظ کل قرآن و خیرانی که در برگزاری این مراسم مؤسسه بیت‌الاحزان را یاری داده‌اند، انجام شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات