مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در شهرهای جویم (لارستان)، خیرآباد (فسا) ، جلیان (فسا) و کلیه شعب مؤسسه در سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) علاوه بر مؤسسه مرکزی در سراسر شعب مؤسسه در سطح کشور برگزار شد.

 

بنابر این گزارش مسئولان شعبه بیت الاحزان در شهرستان جویم (از توابع لارستان) اقدام به برگزاری مراسم عزاداری جهت عموم خواهران و قرآن پژوهان نمودند. در این مراسم مداح اهل بیت موسی برزگر به مرثیه و نوحه خوانی پرداخت و در حاشیه، نمایشگاه کتابت قرآنی (جزء ۳۰ قرآن کریم) توسط خواهران کلاس فهم قرآن در معرض دید عموم قرار گرفت.

همچنین به همت شعبه خیر آباد (از توابع شهرستان فسا) محفل عزای شهادت بانوی دو عالم (سلام الله علیها) برگزار شد و مداحان به ذکر مصائب حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرداختند.

اما در شعبه های دیگر مؤسسه بیت الاحزان نیز این مراسم با شکوه هر چه بیشتر برگزار گردید.

به عنوان نمونه شعبه جلیان (از توابع فسا) هر ساله در ایام فاطمیه مراسم عزاداری اسوه زنان عالم را در روستا برگزار می کند به این صورت که در دهه ی اول یک مجلس و در دهه ی دوم از ۵شب قبل از شهادت و در روز شهادت مراسم از صبح تا بعد از نماز ظهر به همراه سخنرانی و مداحی برگزار می گردد و از عزاداران با اطعام ناهار پذیرایی میشود به گونه‌ای که جمعیت عزاداران گاه به ۴۰۰ نفر نیز می رسد.

یاد آور می شود جلیان زادگاه سردار تنگه احد شهید مرتضی جاویدی است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات