حجت الاسلام شاهسونی در نشست مسئولان و مدیران بیت الاحزان شهرستان داراب و زرین دشت مطرح کرد:
سومین نشست مسئولان و مدیران شعب بیت الاحزان شهرستان‌های فارس پنجشنبه 4 آذر ماه 1400 به میزبانی شهرستان داراب و زرین دشت برگزار شد./ حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان از ارائه طرح ایجاد ساختار جامع قرآنی کشور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد./ مرکز شبانه روزی شهید سلیمانی در کرمان راه اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، نشست مسئولان و مدیران شعب مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در شهرستان‌های داراب و زرین دشت پنجشنبه گذشته ۴ آذرماه با حضور جمعی از مسئولین و معاونت‌های مرکز مدیریت بیت الاحزان در شهرستان داراب برگزار شد.

در این نشست که حجت الاسلام خسروی امام جمعه و دکتر عسکری نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول بیت الاحزان با برشمردن عواملی که توفیق در فعالیت‌ها را از بین می‌برد گفت: شکر نکردن نعمت‌ها یک از عواملی است که توفیق را از کارها سلب می‌کند؛ وقتی کبر، غرور و خودبرتربینی در کارها وارد می‌شود توفیق خود به خود از اقدامات ما گرفته خواهد شد. اسراف نیز طبق آیات شریف قرآن کریم دیگر عاملی است که توفیق را از ما سلب می‌کند.

به دنبال ایجاد ساختار جامع قرآنی هستیم

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تکلیف مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ارائه طرح تحولی ظرف دو ماه آینده گفت: در همین راستا شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور هم مأمور ارائه طرح تحولی به شورای عالی شده است که بر همین اساس کمیته‌ای شش نفره در شورای توسعه تشکیل شده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خاطر نشان کرد: همه کارشناسان قرآنی اذعان دارند که بسیاری از مشکلات قرآنی کشور به دلیل موازی‌کاری نهادهای مختلف و نداشتن متولی مشخص و ثابت در امور قرآنی است، لذا در این کمیته شش نفره که بنده هم عضو آن هستم در حال ارائه طرحی جهت اصلاح ساختار قرآنی کشور هستیم و با مشورتی که با بخش‌های مختلف قرآنی داشته ایم همگی متفق القولند که یا باید سازمان یا نهاد جامع قرآنی تشکیل شود و یا حتی فراتر از آن در حد تشکیل وزارت امور قرآنی سامان یابد. من در جلسه‌ای مطرح کردم که برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور نیاز به تشکیل وزارت قرآن و عترت داریم.

شاهسونی با بیان این که بنا داریم جلسات را به صورت مستمر ادامه دهیم گفت: در صدد هستیم که از نمایندگان محترم مجلس نیز جهت ارائه نظراتشان در تدوین این طرح تحولی دعوت کنیم و ان شاء الله این حرکت نویدبخش تحول بزرگ قرآنی در کشور ما خواهد بود.

مرکز شبانه روزی حفظ یکساله شهید سلیمانی راه اندازی خواهد شد

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مختلف مؤسسه بیت الاحزان ارائه کرد و افزود: یکی از فعالیت‌های برجسته مؤسسه راه اندازی مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم در کشور است که در نوع خود در کشور ما بی نظیر است و منشأ ثمرات و برکات مختلفی هم در فعالیت‌های فرهنگی کشور بوده است؛ مثلاً معاون تهذیب حوزه های علمیه در جایی گفت: هر جا نگاه می‌کنیم در حوزه‌های علمیه حرکت قرآنی قابل توجهی انجام شده است ردپایی از حافظان بیت الاحزان دیده می‌شود و باعث افتخار کشور است.

وی از راه اندازی مرکز شبانه روزی جدیدی در استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته و اقدامات انجام شده، ان شاء الله در آینده نزدیک شاهد راه اندازی مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم شهید سلیمانی در جوار آرامگاه مطهر این شهید عزیز خواهیم بود.

حداقل باید ۵۰ مرکز قرآنی در داراب و زرین دشت داشته باشیم

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور یکی دیگر از فعالیت‌های اثرگذار مؤسسه در سطح کشور را راه اندازی قریب ۱۸۰ شعبه آموزش روزانه قرآن کریم عنوان و تصریح کرد: ۱۴ شعبه از مجموع شعب مؤسسه در شهرستان‌های داراب و زرین دشت قرار دارد و با ظرفیتی که از این شهرستان‌ها سراغ داریم انتظار تأسیس حداقل ۵۰ مرکز در این دو شهرستان را داریم فلذا از مسئولین شعب بیت الاحزان و مسئولین داراب و زرین دشت درخواست می‌کنیم با حمایت و تلاش مضاعف در گسترش فعالیت‌های بیت الاحزان در این منطقه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام شاهسونی با برشمردن تعدادی دیگر از فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان در سطح کشور از نماینده و امام جمعه شهرستان داراب دعوت کرد از مرکز مدیریت مؤسسه بیت الاحزان و مراکز دیگر قرآنی این مؤسسه در شهرستان استهبان بازدید کنند.

سخنرانی امام جمعه و نماینده داراب در مجلس شورای اسلامی، ارائه گزارش مسئولان و مدیران شعب بیت الاحزان در شهرستان‌های داراب و زرین دشت، جمع بندی مسائل آموزشی شهرستان، توجیه ضرورت فعالیت مضاعف روابط عمومی شعب و تأکید بر سامان بخشی هر چه سریع تر مسائل مالی شعب از دیگر بخش‌های این نشست یک روزه بود.

یاد آور می‌شود این نشست سومین جلسه از نشست‌های هفتگی مرکز مدیریت بیت الاحزان با مدیران شعب بیت الاحزان در شهرستان‌های استان فارس بود و دو نشست قبلی در استهبان و فسا برگزار شده بود.

 

بیشتر بخوانید:

نشست مسئولان و مدیران شعب شهرستان استهبان برگزار شد

نشست مسئولان و مدیران شعب شهرستان فسا

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات