طرح رحله (حفظ 4 جزء از قرآن کریم در 2 ماه از تعطیلات تابستان به صورت شبانه روزی) می‌باشد و بیت الاحزان مصمم است در تابستان 1394 در بیش از 50 نقطه کشور با جذب بین 2000 الی 2500 جوان و نوجوان 14 تا 23 ساله خیزش قرآنی در بین جوانان و نوجوانان به ویژه در بین برادران ایجاد نماید.

طرح رحله (حفظ ۴ جزء از قرآن کریم در ۲ ماه از تعطیلات تابستان به صورت شبانه روزی) می‌باشد و بیت الاحزان مصمم است در تابستان ۱۳۹۴ در بیش از ۵۰ نقطه کشور با جذب بین ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ جوان و نوجوان ۱۴ تا ۲۳ ساله خیزش قرآنی در بین جوانان و نوجوانان به ویژه در بین برادران ایجاد نماید.
با وجود محدودیت و کمبودهای مالی و امکاناتی بحمدالله مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و با همت مدیران، اساتید و فعالان قرآنی مخلص موفق به اجرای ۱۴ دوره حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم در مدارس شبانه روزی این مؤسسه مردم نهاد شده است.
مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در این ۱۴ دوره موفق به کادرسازی و تربیت بیش از ۴۰۰ استاد و فعالان قرآنی مجرب و با روحیه جهادی شده است و اکنون آمادگی ورود به عرصه و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بزرگ‌تر و پویاتر را دارد. از سوی دیگر مقام معظم رهبری فرامینی مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم را در ایران اسلامی صادر نموده است و بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) وظیفه خود می‌داند که امر امیر را به دیده منت قبول و انجام وظیفه نماید.
با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۹۳ به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به رشد روزافزون تهاجم فرهنگی غرب اهمیت گسترش فعالیت های قرآنی و فرهنگی در زمانه کنونی محرز و حیاتی به نظر می‌رسد و این مؤسسه مردم نهاد برآن است تا در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم و آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و معارف قرآنی خصوصاً حفظ قرآن و بهینه نمودن اوقات فراغت آنان در تابستان ۱۳۹۴ اقدام به برگزاری ۵۰ دوره تخصصی کوتاه مدت حفظ قرآن کریم موسوم به طرح رحله (حفظ ۴ جزء از قرآن کریم در مدت دو ماه تابستان ۱۳۹۴ به صورت شبانه روزی) در ۵۰ نقطه کشور نماید.
این مؤسسه مردم نهاد تا کنون ۴ دوره طرح رحله (حفظ تخصصی کوتاه مدت قرآن کریم) در استانهای خراسان رضوی به میزبانی مشهد مقدس (دانشگاه علوم قرآن) درسال ۱۳۹۰ و آذربایجان شرقی به میزبانی تبریز (حوزه علمیه ) در سال ۱۳۹۱، همدان به میزبانی شهرستان ملایر ( امام جمعه و حوزه علمیه ) در سال ۱۳۹۲، آذربایجان شرقی به میزبانی شهرستان مراغه (امام جمعه و حوزه علمیه) و استان فارس به میزبانی شهرستان فسا ( اداره اوقاف و امور خیریه و آستان امامزاده اسماعیل(ع)) در سال ۱۳۹۳ را با موفقیت برگزار نموده که بحمدالله نتایج مطلوبی را درپی داشته است.
شایان ذکر است پس از اطلاع رسانی و تبلیغات، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ از داوطلبان (نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۳ ساله) ثبت نام به عمل می آید و سپس با برگزاری مصاحبه وآزمون گزینش به عمل می آید و قرآن آموزان مستعد به طرح راه می یابند.
قرآن آموزان با برنامه ریزی و زمان‌بندی از قبل مشخص شده در پایان این دوره شبانه روزی ۲ ماهه موفق به حفظ ۴ جزء از آیات نورانی کلام الله مجید به همراه آشنایی اجمالی باترجمه، تفسیر و تجوید می‌شوند. همچنین آشنایی بیشتر با ائمه اطهار (علیهم السلام)، سبک زندگی دینی و اسلامی و روحیه ایثار و مقاومت نیز از نکات ارزشمند دیگر این طرح می‌باشد.
لازم به ذکر است مؤسسه در نظر دارد در صورت تامین اعتبار مالی و هزینه‌ها، از میان نخبگان و داوطلبان مستعد«طرح رحله» بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ قرآن آموز مستعد را گزینش مجدد نموده و در سال آتی حدود ۲۰ مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم راه اندازی نماید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات