نشست نخبگان قرآنی بیت الاحزان عصر پنجشنبه 24 بهمن ماه در شهر مقدس قم برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، نشست نخبگان قرآنی بیت الاحزان عصر پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این نشست ۳۰ نفر از حافظان کل قرآن تربیت شده در مراکز قرآنی بیت الاحزان که توانمندی آن‌ها توسط کارشناسان بیت الاحزان مورد تأیید قرار گرفته بود گرد هم آمدند تا به منظور حضور قدرتمندتر بیت الاحزان در مسابقات قرآنی کشور بحث و تبادل نظر کنند.

در این نشست حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تشویق قله های قرآنی بر اهمیت حضور قدرتمند حافظان مسسلط بیت الاحزان در مسابقات معتبر قرآنی کشور تأکید کرد و افزود: وقتی حافظ قرآن ما محفوظات خود را دقیق و با رعایت تمامی قواعد تجویدی و صوت و لحن زیبا در مسابقات تلاوت می‌نماید قطعاً باعث تشویق جوانان آحاد جامعه به سمت فراگیری علوم قرآنی خواهد بود.

وی با اشاره به ضعف حافظان بیت الاحزان در بخش قواعد تلاوت قرآن از جمله تجوید و صوت و لحن گفت: مؤسسه بیت الاحزان باید برنامه ریزی منسجمی جهت ارتقای سطح فنی حافظان توانمند خود به منظور حضور جدی‌تر در عرصه مسابقات معتبر قرآنی کشوری و بین المللی داشته باشد.

در این نشست همچنین حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مسئول مراکز شبانه روزی حفظ قرآن مؤسسه و محسن قیصری مدیر با سابقه قرآنی مراکز شبانه روزی طی سخنانی بر اهمیت ایجاد راهکاری به منظور تقویت بعد فنی حافظان قرآن این مؤسسه تأکید کردند.

پس از اخذ نظرات حافظان حاضر در جلسه مصوب شد که ابتدا جلسه ای به منظور سطح بندی تمامی حافظان قرآن مستعد بیت الاحزان تشکیل گردد و حافظان برتر در دوره های ۲ روزه که به صورت ماهانه در قم برگزار می‌شود با تخصیص هزینه ایاب و ذهاب توسط مؤسسه، آموزش‌های تخصصی صوت و لحن و تجوید قرآن کریم را تحت نظر اساتید برجسته قرآن کریم کشور فرا گیرند و نقاط ضعف خود را با راهنمایی اساتید برطرف نمایند.

به منظور تقویت محفوظات قرآن آموزان نیز دوره‌ای دو یا سه هفته ای در تعطیلات تابستان با بهره گیری از ظرفیت اساتید حفظ بیت الاحزان در قم برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است هیئت ارزیابی آموزشی بیت الاحزان تعداد ۹۰ نفر از حافظان این مؤسسه را که زمینه‌های لازم جهت حضور در مسابقات را دارا بوده‌اند برگزیده است که در روزهای آینده با فراهم آمدن مقدمات برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی، اطلاع رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات