معاون آموزش بیت الاحزان خبر داد:
خدیجه شاهسونی معاون آموزش خواهران مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) از برگزاری آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم در بین 110 داوطلب خواهر این آزمون در شعب مؤسسه در سراسر کشور خبر داد.

خدیجه شاهسونی معاون آموزش خواهران مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، از برگزاری آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم در بین ۱۱۰ داوطلب خواهر این آزمون در شعب مؤسسه در سراسر کشور خبر داد.

وی با بیان این که مرحله کتبی آزمون هفته گذشته به صورت حضوری و مجازی در بین شعب بیت الاحزان برگزار شد گفت: آزمون شفاهی حفظ کل نیز از روز ۱۴ مهرماه آغاز خواهد شد و گروه ممتحنین مؤسسه طبق برنامه زمانبندی شده در مراکز برگزاری آزمون در شهرستان‎های معین برگزاری آزمون حاضر می‌شوند و به اخذ آزمون از داوطلبان می‌پردازند.

شاهسونی با اشاره به شرکت قرآن آموزان از ۴۶ شعبه در ۲۸ شهرستان و ۸ استان کشور ادامه داد: البته در برخی استان‌ها به دلیل تعداد کم شرکت کننده و دوری راه، آزمون به صورت ارتباط تصویری برخط گرفته می‌شود و ششم آبان ماه نیز پایان آزمون شفاهی خواهد بود.

معاون آموزش خواهران بیت الاحزان با ارائه آماری از شرکت کنندگان رشته حفظ کل گفت: با توجه به گستردگی اکثر شعب مؤسسه در استان فارس، نزدیک به ۸۰ درصد شرکت کنندگان از شعب استان فارس هستند و استان‌های قم و کرمان نیز هر کدام حدود ۵ درصد شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند. از لحاظ شهرستانی، شهرستان بختگان استان فارس با ۱۶ قرآن آموز بیشترین حضور را در این آزمون خواهد داشت و پس از آن شهرستان‌های شیراز و کازرون با ۱۴ و ۱۱ داوطلب، حضور بیشتری داشته اند. اما چنانچه بخواهیم شعب بیت الاحزان را بر اساس میزان شرکت در آزمون حفظ دسته بندی کنیم، شعب آباده طشک، پردیسان قم و کازرون به ترتیب با ۱۵، ۶ و ۶ قرآن آموز بیشترین تعداد قرآن آموزان شرکت‌کننده را در این آزمون ثبت کرده‌اند.

وی یاد آور شد: حافظانی که در این آزمون قبول شوند علاوه بر اخذ گواهی الکترونیک، جواز حضور در «جشنواره ملی جبرئیل امین» به منظور تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه در سال جاری را خواهند داشت و مورد تقدیر ویژه قرار میگیرند. البته زمان و مکان برگزاری جشنواره امسال به دلیل شرایط کرونا هنوز قطعی نشده است و در صورت قطعی شدن و کسب مجوز برگزاری، از حافظانی که طی سال گذشته و امسال موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند در این مراسم تقدیر به عمل خواهد آمد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات