آیت الله عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز 9 خرداد از مراکز قرآنی مؤسسه بیت الاحزان در شهرستانهای استهبان و نی ریز بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، آیت الله عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته ۹ خرداد از مراکز قرآنی مؤسسه بیت الاحزان بازدید کرد.

در این بازدید که جمعی از مدیران هلال احمر و مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان وی را همراهی می‌کردند، حجت الاسلام معزی ابتدا از مرکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن امام حسن مجتبی(ع) روستای لای خرمی استهبان بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

بازدید حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر

وی در جمع حافظان این مرکز گفت: قبلاً وصف فعالیت‌های بیت الاحزان را شنیده بودم و از مرکز حفظ بیت الاحزان در تهران هم بازدید کرده بودم ولی توفیق پیدا کردم در سفری که به شیراز داشتیم از مراکز بیت الاحزان هم بازدید کنم. حفظ قرآن خیلی ارزشمند است و به یاد دارم که در دوران پیش از انقلاب تعداد معدودی حافظ قرآن کریم بودند ولی خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی تعداد حافظان بسیار افزایش یافته است.

آیت الله معزی ادامه داد: قبلاً اهل تسنن به ما خرده می گرفتند که شیعیان حافظ قرآن نیستند و به قرآن اهمیتی نمی‌دهد و جای خرسندی است که امر حفظ قرآن در بین جوانان شیعه اینچنین رونق گرفته است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در توصیه‌هایی به حافظان گفت: سعی کنید علاوه بر حفظ قرآن، معانی و تفسیر روایی آیات را هم خوب یاد بگیرید، همچنین نگه داشتن محفوظات نیز خیلی امر مهمی است و نکته دیگر این که سعی کنید آیاتی که در زندگی روزمره مفید است بیشتر در ذهن داشته باشید و به آن عمل کنید. وی ادامه داد: هدف حفظ قرآن را این قرار دهید که ذهن و روحتان ملکوتی باشد و با قرآن زندگی کنید، تلاش کنید اندیشه شما قرآنی باشد و همت بلند داشته باشید.

آیت الله معزی و هیئت همراه در ادامه از بخش های مختلف مرکز مدیریت بیت الاحزان واقع در روستای ماهفرخان بازدید کرد و در جریان نحوه فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت. حافظان مرکز حفظ همراه با تحصیل دهستان خیر نیز در جریان این بازدید با وی دیدار کردند.

بازدید حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر

بازدید از کارگاه تولید مصالح ساختمانی فدک و کارگاه تولید پوشاک آرامش، برنامه‌های بعدی این سفر یک روزه بود. بازدید از دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) روستای مبارک آباد و مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن فاطمیه روستای محمد آباد بخش دیگری از این سفر یک روزه بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جمع خواهران قرآن پژوه این دو مرکز گفت: از این که همتتان را پای کار قرآن کریم گذاشتید از شما سپاسگزارم. معجزه پیامبر اسلام در زمان فعلی همین قرآن کریم است و ان شاء الله از چشمه کوثر و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت سیراب شوید.

وی در توصیه‌هایی خطاب به قرآن آموزان این دو مرکز گفت: خوب بخوانید، خوب بدانید و خوب عمل کنید، متوسل به خداوند متعال شوید، درجامعه اثر گذار باشد. بدانید آنچه در روز قیامت برای شما می ماند قرآن است و مادیات مانگار نیست، پس بکوشید که اخلاق خوب و قرآنی داشته باشید.

بازدید حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر

بازدید از محل ساخت حوزه علمیه قرآنی در روستای محمد آباد و بازدید از مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم حضرت زینب کبری(س) شهرستان نی ریز از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

گفتنی است در جریان این سفر حضرت آیت الله معزی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) هدایایی به رسم یادبود به حافظان قرآن کریم اهدا کرد.

جهت مشاهده گزارش تصویری این بازدید بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات