حجت الاسلام سید‌محمدکاظم موسوی متقی، دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یکسال کل قرآن کریم امام رضا (علیه السلام) در شهرستان مراغه بازدید کرد.

وی در این بازدید برگزاری کلاس های قرآن کریم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه را یک گام مهم برای پیوند بیشتر قرآن و موقوفات دانست و تصریح کرد: روزهای گذشته بازدید دیگری از دوره های حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان در شهرستان های فسا و استهبان داشته و بنا داریم این طرح ها را با همکاری بیت الاحزان در استان های مستعد و در جوار حرم امامزادگان گسترش دهیم.

دومین دوره حفظ تفسیر یکساله کل قرآن کریم شمال غرب کشور در حالی در شهرستان مراغه در حالی دوره آزمایشی خود را برگزار می کند که امامزاده سید ابراهیم (علیه السلام) میزبان قرآن آموزان بوده و در سال تحفیظی ۹۳-۹۲ بیش از ۲۰ حافظ کل قرآن کریم در جوار حرم مطهر این امامزاده پس از اتمام دوره و حفظ کل قرآن کریم در یک سال به دیار خود بازگشتند.

در سال تحفیظی ۹۳-۹۴ نیز  بیش از ۳۰ قرآن آموز از استان های مختلف برای دومین سال در این دوره حاضر می باشند.

بقعه امامزداه سید ابراهیم (علیه السلام) در ۴کیلومتری شرق مراغه درروستای چکان واقع شده است. این بقعه شریف آرامگاه سید جلیل القدر حضرت امامزاده ابراهیم ابن حسن ابن قاسم ابن عبداله ابن حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می باشد.

یادآور می شود با مساعدت های اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی و اداره اوقاف شهرستان مراغه و تلاش های شبانه روزی یوسف انوری، مدیر مدرسه شبانه روزی امام رضا (علیه السلام) اولین مدرسه حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم در شمال غرب کشور از سال گذشته فعالیت خود را آغاز نموده و امید است مسئولان و خیراندیشان از دوره حمایت نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات