معلمان راهنمای قرآنی مؤسسه مرکزی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) از شعبه‌های میمند، فیروزآباد و فراشبند بیت الاحزان بازدید کردند.

 

این بازدید با حضور حجت الاسلام عشقی، معاون تهذیب و اخلاق و شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه انجام شد و هیئت اعزامی مؤسسه مرکزی ابتدا از شعبه میمند بازدید کردند. میمند از شهرستان‌هایی است که با پذیرش معلم مهاجر قرآنی مؤسسه آقای مهران دارابی در بخش برادران، توانسته پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد تا جایی که برادران قرآنی آموز بسیاری در میمند و روستاهای اطراف آن زیر نظر ایشان به فراگیری روخوانی، روانخوانی، حفظ و تجوید قرآن می‌پردازند.

دیدار با مدیر آموزش و پرورش میمند و گفتگو در مورد راه اندازی طرح رحله (حفظ شبانه روزی ۴ جزء قرآن کریم در دوماه تعطیلات تابستان)در این شهرستان از جمله برنامه‌های انجام شده در میمند بود.

مقصد بعدی هیئت اعزامی، شهرستان فیروز آباد بود و در طی بازدید به عمل آمده، مسئولان شعبه مشکلات و مسائل این شعبه  را بیان کردند و حجت الاسلام عشقی در جمع خواهران قرآن آموز مؤسسه سخنرانی کرد.

بیت الاحزان شهرستان فراشبند میزبان دیگر هیئت اعزامی مؤسسه بود. پس از بازدید از بخش‌های مختلف این شعبه ، جلسه‌ای با حضور آقای مزارعی — حافظ روشندل کل قرآن کریم مدارس شبانه روزی بیت الاحزان که ساکن یکی از روستاهای اطراف شهرستان فراشبند می‌باشد–  و آقای یگانه مدیر هیئت امنای بیت الاحزان شعبه فراشبند و خانم مبارکی مدیر داخلی این شعبه تشکیل گردید و از آنجایی که خانم مبارکی، معلم مهاجر قرآنی موفق مؤسسه در این شعبه توانسته تعداد زیادی از خواهران فراشبندی را جذب بیت الاحزان نماید، طی گفتگوهای صورت گرفته مقرر گردید واحد برادران این شعبه نیز با حضور و نظارت آقای مزارعی راه‌اندازی شود.

در ادامه با حضور سایر اعضای هیئت امنای بیت الاحزان فراشبند و هیئت اعزامی از مؤسسه مرکزی در دفتر امام جمعه فراشبند،دیداری با حجت الاسلام پناهیان، امام جمعه محترم فراشبند انجام شد و مواردی در خصوص مشکل زمین موقوفه و مکان تأسیس شعبه با وی مطرح گردید.

پایان بخش این سفر نیز بازدید از قطعه زمین اهدایی توسط خیراندیش فراشبندی جهت تأسیس ساختمان مؤسسه بود. زمین موقوفه به متراژ ۲۰۰۰ متر توسط وراث مرحوم عالیشوندی جهت گسترش فعالیتهای قرآنی وقف مؤسسه شده است.

گفتنی است مؤسسه مرکزی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در راستای تقویت نقاط قوت،  رفع نقاط ضعف و پیگیری امور شعب، به صورت دوره‌ای (هر شعبه ۲ بار در طول سال) از شعب مؤسسه بازدید به عمل می‌آورد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات