امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان قرآنی استهبان از مراکز قرآنی بیت الاحزان در این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان جمعی از مسئولان شهرستان قرآنی استهبان روز گذشته ۳۱ تیرماه از مراکز قرآنی مؤسسه بیت الاحزان در این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید حجت الاسلام ساجدی امام جمعه، یوسف کارگر فرماندار و رؤسای ادارات دادگستری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آموزش و پرورش، فرمانده انتظامی و تعدادی دیگر از مسئولین و مدیران ادارات شهرستان استهبان حضور داشتند.

اولین مقصد بازدید طرح ملی رحله واقع در شهر استهبان بود. در این بازدید حجت الاسلام علیرضا شاهسونی به ارائه گزارشی از برگزاری نهمین دوره طرح ملی رحله در استهبان و چهل نقطه در سراسر کشور پرداخت و گفت: در این مراکز نوجوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله طی حدود ۵۰ روز در تابستان در یک اردوی قرآنی، فرهنگی، علاوه بر حفظ قرآن کریم، با تجوید، ترجمه و معارف قرآن کریم نیز آشنا می‌شوند و علاوه بر آن با شرکت در آموزش احکام، برنامه‌های اخلاقی، مراسمات فرهنگی، برنامه‌های ورزشی، اردوهای تفریحی و بسیاری برنامه ها و محافل مختلف، دوره‌ای با نشاط و سرشار از معنویت را سپری می‌کنند.

بازدید مسئولان استهبان از بیت الاحزان- حجت الاسلام شاهسونی

در این دیدار یوسف کارگر فرماندار استهبان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین برنامه باشکوهی توسط مؤسسه بیت الاحزان در شهرستان استهبان، قرآن آموزان را به عمل به قرآن کریم دعوت کرد.

حجت الاسلام ساجدی امام جمعه استهبان نیز در بیاناتی، ضمن تحسین حرکت‌های قرآنی مؤسسه بیت الاحزان، نوجوانان را به بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت نوجوانی و جوانی خود به منظور خودسازی و ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی توصیه کرد.

بازدید مسئولان استهبان از بیت الاحزان- حجت الاسلام ساجدی

مقصد بعدی سفر هیئت مسئولان شهرستان استهبان مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم امام حسن مجتبی(ع) واقع در روستای لای خرمی بود. حجت الاسلام شاهسونی در ابتدای این دیدار به ذکر تاریخچه ای از شکل گیری اولین مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان پرداخت و گفت: به لطف الهی بسیاری از حافظان این مراکز و طرح ملی رحله به سمت حوزه های علمیه کشور هدایت شده اند و برخی دیگر نیز با بهره گیری از ظرفیت قانونی جهت حافظان قرآن، مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اند و هم اکنون در مناصب مختلف کشور در حال فعالیت می‌باشند ، علاوه بر آن بسیاری از تربیت یافتگان این مراکز خود اقدام به راه اندازی و یا انجام خدمت قرآنی در سایر نقاط کشور شده اند که ثمره آن تأسیس قریب ۱۵ مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم در کشور می‌باشد.

بازدید مسئولان استهبان از بیت الاحزان- روستای لای خرمی

گپ و گفت صمیمانه با قرآن آموزان و اهالی روستا و قول پیگیری مشکلات اهالی از حاشیه های این دیدار بود.

فرماندار و مسئولان شهرستان استهبان در ادامه بازدیدی از مرکز مدیریت بیت الاحزان و مرکز حفظ همراه با تحصیل این مؤسسه با حضور دانش آموزان این مرکز واقع در روستای ماهفرخان داشتند. مدیر مسئول بیت الاحزان گزارشی از روند شکل گیری ایده مدارس حفظ همراه با تحصیل مؤسسه پرداخت و گفت: خوشبختانه این طرح به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و وزارت آموزش و پرورش نیز اجرای آن را در دستور کار خود قرار داده است و هم اکنون که در سال دوم اجرای طرح هستیم شاهد استقبال روز افزون دانش آموزان از این طرح ابتکاری جدید می‌باشیم.

بازدید مسئولان استهبان از بیت الاحزان- مرکز مدیریت بیت الاحزان

بازدید از مرکز شبانه روزی حفظ یکساله فاطمیه واقع در روستای محمد آباد آخرین مقصد سفر هیئت مسئولان شهرستان قرآنی استهبان بود. حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر مراکز حفظ یکساله بیت الاحزان در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از مراکز شبانه روزی ویژه خواهران گفت: در حال حاضر در سه مرکز حضرت زینب کبری(س) شهرستان نی ریز، فاطمیه شهرستان استهبان و شهید سلیمانی شهر کرمان خواهران گرامی به حفظ یکساله کل قرآن کریم می‌پردازند.

اکبر شهسوار دادستان شهرستان نی ریز که در این دیدار حضور داشت در سخنانی ضمن تحسین فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان خطاب به مسئولان حاضر گفت: علیرغم فعالیت‌های ارزشمندی که این مؤسسه در سطح کشور داشته است متأسفانه شاهد کم لطفی برخی مسئولین محلی و برخی کارشکنی ها توسط عده ای معدود بوده‌ایم که از مسئولین شهرستان تقاضا داریم بیشتر از فعالیت‌های این مؤسسه حمایت کنند.

یوسف کارگر فرماندار استهبان نیز با ابراز خوشحالی از این که قرآن آموزانی از نقاط مختلف کشور جهت آموزش قرآنی به این شهرستان آمده اند گفت: این مؤسسه فعالیت‌های چشمگیری داشته است که متأسفانه تاکنون از گستردگی فعالیت‌های بیت الاحزان مطلع نبودیم. وی همچنین در خصوص رفع برخی مشکلات مؤسسه بیت الاحزان قول پیگیری داد و گفت: ان شاء الله به زودی در جلسه‌ای ویژه در فرمانداری با حضور مسئولان مؤسسه بیت الاحزان مسائل و مشکلات این مؤسسه را بررسی و در حد توان نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

بازدید مسئولان استهبان از بیت الاحزان- یوسف کارگر فرماندار استهبان

 

جهت مشاهده گزارش تصویری این بازدید بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات