حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول بیت الاحزان از دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم ویژه برادران در گناباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) از دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) ویژه برادران در شهرستان گناباد بازدید کرد.

وی ضمن حضور در جمع حافظان قرآن، احادیثی در مورد ضرورت تسلط بر محفوظات و جلوگیری از فراموشی قرآن بیان کرده و حضور در دوره های این چنینی که موجب تکمیل و تثبیت حفظ قرآن می‌شود را برای همه حافظان لازم و مفید دانست.

در جلسه ای که به همین مناسبت با حضور کادر آموزشی دانشسرا برگزار شد، حجت الاسلام میری مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر علیه السلام، گزارشی از فعالیت های آموزشی این مرکز ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی این مرکز تکمیل، تثبیت و ارتقای سطح کیفی حافظان قرآن است، بیان داشت در این راستا از ابتدای سال کلاس های حفظ، ترجمه، تجوید و صوت و لحن با حضور اساتید مجرب و متخصص در حال برگزاری است و حافظان به صورت منظم و مستمر در آزمون های کتبی و شفاهی ارزیابی می‌شوند.

حجت الاسلام میری افزود: همچنین جهت آمادگی کنکور کارشناسی ارشد، یک دوره فشرده از دروس لیسانس علوم قرآن و حدیث با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برای دانش پژوهان برگزار شده و حافظان در سه نوبت آزمون شبیه سازی کنکور شرکت کردند.

در پایان جلسه ، مدیر دانشسرای باقرالعلوم (ع) از آمادگی این مجموعه برای برگزاری دومین دوره در سال جاری خبر داد.

به زودی جزییات و نحوه پذیرش دانشسرا در سایت و کانال موسسه اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است واحد برادران دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم (ع) با همکاری حوزه علمیه امام محمد باقر علیه السلام و موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها در سال ۱۴۰۱ در شهرستان گناباد تاسیس شد.

در حال حاضر دانشسرای باقرالعلوم(ع) تنها مرکز شبانه روزی ارتقای علمی حافظان قرآن در سطح کشور است که دوره های آمادگی اخذ مدرک تخصصی درجه ۳ حفظ قرآن و مدرک لیسانس علوم قرآنی را برگزار می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

احسنت

خیلی عالی