فعال قرآنی موریتانیایی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در جمهوری اسلامی موریتانی از مؤسسه مرکزی بیت الاحزان و مدارس شبانه روزی بازدید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها، “الحاج علی احمد با” فعال قرآنی و حافظ کل قرآن کریم از جمهوری اسلامی موریتانی، پنجشنبه گذشته از مؤسسه مرکزی بیت الاحزان و مدارس شبانه روزی بازدید کرد.

در این بازدید دو روزه این فعال موریتانیایی به بحث و گفتگو پیرامون مسائل قرآنی و تعامل در زمینه حفظ با مسئولان و حافظان مؤسسه بیت الاحزان پرداخت.

الحاج علی احمدبا که در “جامعه المصطفی العالمیه” شهر مقدس قم مشغول تحصیل است و به تازگی به مذهب تشیع تشرف پیدا کرده است هدف از بازدید از مؤسسه بیت الاحزان را ترویج معارف قرآن کریم از طریق تأسیس شعبه ای از بیت الاحزان در کشور موریتانی عنوان کرد.

این فعال قرآنی موریتانیایی با اشاره به طرح بین المللی قرآن فراتر از مرزها که مدتی است در مؤسسه آغاز شده است ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد نشر فرهنگ قرآن با تأسیس شعبه ای از مؤسسه در جمهوری اسلامی موریتانی خواهیم بود.

گفتنی است جمهوری اسلامی موریتانی کشوری با جغرافیای داغ و خشک در شمال غربی آفریقا به پایتختی نواکشوت است و با کشورهای صحرای غربی،الجزایر، مالی و سنگال هم‌مرز است. زبان رسمی این کشور عربی است و اکثر قریب به اتفاق مردم این کشور مسلمان و سنی هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات