جمعی از طلاب خارجی و اساتید و مسئولان جامعة المصطفی العالمیه از مراکز قرآنی بیت الاحزان در دهستان خیر استهبان بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های این مراکز قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان جمعی از طلاب خارجی و اساتید و مسئولان جامعه المصطفی العالمیه پنجشنبه گذشته ۲۵ آبان ماه از مراکز قرآنی بیت الاحزان در دهستان خیر استهبان بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های این مراکز قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، هدف از این بازدید آشنایی طلاب جامعه المصطفی با یکی از مدل‌های موفق فعالیت فرهنگی و دینی جهادی و مردمی به منظور الگو گیری در راه اندازی فعالیت‌های مشابه در کشورهای مختلف بود.

بازدید از مرکز شبانه روزی امام حسن مجتبی (ع) روستای لای خرمی، بازدید از ساختمان قدیم مرکز مدیریت بیت الاحزان ، بازدید از تولیدی پوشاک آرامش، مرکز مدیریت بیت الاحزان، کارگاه مصالح ساختمانی فدک و موقوفه باغ فدک واقع در روستای ماهفرخان، بازدید از دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) روستای مبارک آباد و همچنین مرکز شبانه روزی حفظ قرآن فاطمیه ویژه خواهران و پروژه ساختمان در حال تأسیس مرکز حفظ قرآن ویژه طلاب در روستای محمد آباد از برنامه‌های انجام شده در این بازدید یک روزه بود.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در این بازدید با ارائه گزارشی از روند شکل گیری مؤسسه، به مشکلات و سختی‌هایی که در مسیر راه اندازی مؤسسه بیت الاحزان وجود داشت اشاره کرد لازمه شکل گیری هر کار فرهنگی را پایداری و مجاهدت در راه اهداف و خواسته ها دانست.

وی در ادامه به معرفی گوشه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌های موفق قرآنی این مؤسسه پرداخت و تجربیات و نکات مهمی که در شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی و دینی مورد نیاز است را با طلاب حاضر در این بازدید در میان گذاشت.

وی در پاسخ به درخواست برخی از طلاب آفریقایی جهت اعزام اساتید قرآنی به کشورهای خود با استقبال از این پیشنهاد گفت: ما همچنین با هماهنگی جامعه المصطفی آمادگی داریم علاقمندان از کشورهای خارجی را در مراکز شبانه روزی مؤسسه در ایران پذیرش کنیم و این افراد خود مروج و اداره کننده فعالیت‌های قرآنی در کشورهای شما باشند.

تشریح فعالیت‌های مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم توسط حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مسئول مراکز شبانه روزی بیت الاحزان و توضیح روش‌های انضباط مالی و اداری مؤسسات قرآنی توسط قاسمعلی عمادی معاون امور مالی بیت الاحزان از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

جهت مشاهده گزارش تصویری این بازدید بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سفری خوبی بود