حوزه علمیه قرآنی الزهرا(س) استهبان در سال تحصیلی جدید از خواهران علاقمند به تحصیل دروس حوزوی همراه با حفظ قرآن داوطلب می پذیرد.

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از راه اندازی حوزه علمیه قرآنی ویژه خواهران در شهرستان استهبان خبر داد.

وی با اشاره به تجربه موفق چندین ساله برگزاری حوزه علمیه قرآنی ویژه برادران گفت: با توجه به درخواست‌هایی که خواهران طلبه علاقمند به حفظ قرآن کریم داشتند و بررسی‌های صورت گرفته در کارگروه آموزش مؤسسه، رایزنی‌هایی با مدیران مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان قرآنی استهبان داشتیم و بر اساس تفاهم و توافق صورت گرفته، ان شاء الله در سال تحصیلی جدید برنامه‌های این حوزه علمیه نیز همراه با حفظ قرآن کریم خواهد بود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور حوزه‌های علمیه قرآنی را حرکتی اثرگذار در قرآنی تر شدن هر چه بیشتر حوزه‌ها ارزیابی کرد و افزود: یکی از کمبودهایی که هم اکنون در حوزه‌های علمیه شیعیان وجود دارد عدم الزام به حفظ قرآن کریم توسط طلاب است و چه خوب است روحانیونی داشته باشیم که علاوه بر تحصیل دروس حوزوی و معارف دینی، بر متن قرآن کریم نیز به طور کامل مسلط باشند و بتوانند تمامی گفته‌های خود را مستند به آیات قرآن کریم نمایند. رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از سخنرانی‌های خود به لزوم حفظ قرآن کریم توسط طلاب اشاره کردند و امیدواریم با گسترش این گونه مراکز، شاهد جنبش فراگیر حفظ قرآن کریم بین طلاب در تمامی حوزه‌های علمیه باشیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآن و عترت کشور شرط حضور در این مرکز را دارا بودن شرایط عمومی حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با توجه به قرآنی بودن این حوزه و لزوم حفظ قرآن کریم توسط طلاب، داوطلبان ورود به این مرکز باید تسلط کامل بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم نیز داشته باشند و پیش از ورود به دوره نیز در مصاحبه تخصصی این مرکز شرکت نمایند.

حجت الاسلام شاهسونی تأکید کرد: جهت نام نویسی داوطلبان ابتدا می‌بایست در سایت حوزه علمیه خواهران به نشانی https://paziresh.whc.ir  نام نویسی کنند و سپس با مراجعه به سایت مؤسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir نسبت به نام نویسی در این دوره اقدام نمایند.

یاد آور می‌شود مدرسه علمیه  الزهراء سلام الله علیها شهرستان استهبان فعالیت خود را در سال ۱۳۸۳ آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰۰ طلبه خواهر تربیت نموده است.

جهت نام نویسی و آگاهی از جزئیات طرح بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات