38 ختم کامل قرآن به یاد شهدای کربلا در اولین پویش ختم قرآن ثقلین
امام حسین (ع) در شب عاشورا فرمودند: من نماز، تلاوت قرآن، بسیاری دعا و درخواست آمرزش را دوست دارم./ 38 ختم قرآن کریم به یاد شهدای کربلا تاکنون در اولین پویش ختم قرآن ثقلین

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گفت: از ابتدای راه اندازی پویش ختم قرآن ثقلین تاکنون ۳۸ ختم قرآن کریم به نیابت از ۳۸ شهید و یار امام حسین(ع) در صحرای کربلا صورت گرفته است.

وی با اشاره به توجه ویژه به تلاوت و حفظ قرآن در کلام و عمل ائمه معصومین (علیهم السلام) گفت: در شرح وقایع کربلا آمده است که در عصر روز تاسوعا، وقتی که دشمن تصمیم گرفت حمله را بر لشکریان امام حسین علیه السلام آغاز کند، حضرت به برادرش اباالفضل علیه السلام فرمود: به سوی آنان برو و اگر می توانی کار را به فردا واگذار، تا امشب را به نماز و نیایش و طلب آمرزش از او سپری کنیم. خدا می داند که من نماز، تلاوت قرآن، بسیاری دعا و درخواست آمرزش را دوست دارم. یعنی تلاوت قرآن و نماز و دعا در نزد حضرت سید الشهدا(ع) آنچنان با ارزش بوده است که حضرت از دشمن به این خاطر طلب مهلت می‌کنند.

حجت الاسلام شاهسونی یکی از دلایل اصلی راه اندازی پویش ختم قرآن ثقلین را عملی نمادین در نشان دادن پیوند عمیق بین قرآن و اهل بیت (ع) در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: همانگونه که در بین اهل سنت دوری از اهل بیت (ع) را ملاحظه می‌کنیم از این طرف در بین شیعیان گهگاه شاهد کمرنگ شدن توجه به قرآن کریم و آموزه‌های آن هستیم که شایسته جامعه اسلامی ما نیست. چرا که نبی گرامی اسلام(ص) در حدیث شریف ثقلین توجه به هر دو ثقل یعنی قرآن و عترت را توأمان خواسته اند و نباید توجه به یکی موجب دوری ما از ثقل دیگر شود.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان یکی دیگر از اهداف راه اندازی این پویش را آشنایی بیشتر مردم با یاران امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: مردم ما در مراسم عزاداری و روضه ها با وقایع مهم کربلا و اصحاب خاص آن حضرت آشنا هستند ولی اکثریت مردم سایر شهدای کربلا را چندان نمی‌شناسند. به همین دلیل در این پویش هر فرد می‌تواند عدد ۷۲ را از طریق پیامک به شماره ۵۰۰۰۴۶۱۵۸۷ ارسال نماید که در پاسخ آن پیامکی همراه با شماره یکی از اجزاء قرآن کریم و نام یکی از شهدای کربلا جهت تلاوت قرآن به نیابت از آن شهید والامقام ارسال می‌گردد. ضمن این که طی مطالبی در سایت و فضاهای اجتماعی مؤسسه نیز مختصری از زندگی و رشادت‌های این شهدا را معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به این که رفته رفته به پایان ماه صفر نزدیک می‌شویم و در آستانه اربعین حسینی قرار داریم گفت: از همه شیعیان و عاشقان آقا اباعبدالله (ع) دعوت می‌کنیم در مهلت باقیمانده تا پایان ماه صفر از این فرصت استفاده کنند و با پیوستن به پویش ختم قرآن ثقلین نام خود را در زمره قرائت کنندگان قرآن کریم به نیابت از شهدای کربلا ثبت نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات