در آیین پایانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری اوقاف اعلام شد:
سرکار خانم حمیده حسینی و اعظم محمدی رتبه های ممتاز سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری اوقاف را کسب کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، با اعلام نتایج چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، دو بانوی بیت الاحزانی در جمع نفرات ممتاز این مسابقات معرفی شدند.

بر اساس این گزارش مراسم اختتامیه مرحله پایانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شب گذشته سوم دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و نفرات برتر تمامی رشته‌های این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان معرفی شدند.

در میان نفرات برگزیده در رشته حفظ کل بانوان خانم اعظم محمدی از حفاظ با سابقه بیت الاحزان توانست در بین نفرات ممتاز این دوره از مسابقات قرار گیرد. این بانوی قرآنی از اهالی روستای محمد آباد استهبان که در سن ۱۴ سالگی در مؤسسه بیت الاحزان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است سابقه شرکت و کسب رتبه در مسابقات متعدد کشوری و بین المللی را دارد. از جمله مهم‌ترین رتبه‌های این حافظ نخبه قرآنی می‌توان به مقام اول مسابقات بین المللی اردن در سال ۱۳۸۶، رتبه برتر مسابقات بین المللی لیبی در سال ۱۳۸۷ و رتبه برتر مسابقات کشوری سازمان اوقاف در رشته حفظ کل اشاره کرد.

دیگر نفر برگزیده این دوره از مسابقات در میان حافظان بیت الاحزان خانم حمیده حسینی بود که توانست رتبه ممتاز رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم را از آن خود کند. این حافظ قرآن کریم که در بیت الاحزان شعبه امامشهر از توابع شهرستان قیر و کارزین موفق به حفظ قرآن شده است پیش از این نیز در مسابقات کشوری سازمان اوقاف حائز رتبه عالی مسابقات در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم شده بود.

وی پس از اجرای برنامه حفظ در سالن برگزاری مسابقات درباره قرعه و سطح اجرایش گفت: قرعه خوبی به من افتاده و در قرعه‌های سایر متسابقان نیز عدالت رعایت شده بود. هر قرعه شامل دو سؤال ۱۵ خطی بود و از اجرایم راضی هستم. البته در یک مورد، برگشت به عقب داشتم. از اجرای سایر دوستان نیز این‌طور برداشت کردم که شاهد سطح رقابت خوبی هستیم.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی خوب و تبلیغات گسترده این دوره از مسابقات، اظهار کرد: حدود هشت سالی است که در عرصه مسابقات حضور دارم، اما تاکنون رتبه ممتاز یا نخست را کسب نکرده‌ام و امیدوارم بتوانم امسال رتبه ممتاز را به دست آورم.

حسینی درباره انگیزه‌اش از حضور در مسابقات بیان کرد: هنگامی که در فضای مسابقات قرار می‌گیری، از همه چیز و هرکس فارغ می‌شوی و تمام تمرکزت را بر روی پاسخ به سؤالات تمامی متسابقان می‌گذاری. به طور کلی حضور در مسابقات، انگیزه حافظ را چند برابر و دقت در خواندن را بیشتر می‌کند.

این حافظ خطه استان فارس درباره روش حفظش گفت: هنگامی که دانش‌آموز پایه سوم بودم، قرآن را با قرائت می‌خواندم و به دنبال حفظ نبودم؛ تا حدود ۱۰ سال پیش که مؤسسه بیت‌الاحزان در استان فارس تأسیس شد و در دوره‌های حفظ آن ثبت‌نام کردم. طی مدت یک سال و نیم توانستم به درجه حفظ کل برسم، با وجود اینکه دو فرزند دارم اما خداوند کمک کرد.

چهل و چهارمین مسابقات اوقاف

وی درباره برنامه آمادگی‌اش برای حضور در مسابقات کشوری، اظهار کرد: از عید امسال یعنی از فروردین‌ به دنبال برنامه مرور و تثبیت و آماده کردن هرچه بهتر و بیشتر خود برای مسابقات بودم.

طبق اعلام کمیته برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نفرات برگزیده این دوره از مسابقات بر اساس آزمونی که در آینده برگزار می‌شود به مسابقات بین المللی کشورهای مختلف در سال ۱۴۰۱ اعزام خواهند شد.

گفتنی است این مسابقات امسال و در ماه‌های قبل در مراحل شهرستانی، استانی و نیمه‌نهایی برگزار شده بود و طی ۲۹ آذرماه تا سوم دی‌ماه شاهد برگزاری مرحله فینال این رشته‌ها در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران بودیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات