در پی همکاری شهرداری شیراز با مؤسسه بیت الاحزان در برگزاری طرح ملی رحله:
معاون فرهنگی شهرداری شیراز برای همکاری با مؤسسات قرآنی اعلام آمادگی کرد و گفت: از طرح‌های فاخر قرآنی که در راستای حمایت از استعدادهای قرآنی و همچنین ترویج عمومی قرآن کریم باشد، استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به همکاری این سازمان با مؤسسه بیت‌الاحزان در اجرای طرح ملی رحله گفت: قراردادی با مؤسسه بیت‌الاحزان منعقد کردیم تا بتوانیم تابستان قرآنی را برای نوجوانان و جوانان شیرازی رقم زنیم.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه نوجوانان و جوانان رده سنی ۱۲ تا ۲۲ طی دو ماه تابستان همراه با مباحث آموزش قرآنی و تفریحی اجرا می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته اجرای این طرح در شیراز محدودیت داشت اما ما این محدودیت را برداشتیم و برای اولین بار این امکان را فراهم کردیم تا تمام نوجوانان و جوانان شیرازی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

مشفقیان همچنین برای همکاری با سایر مؤسسات قرآنی شیراز اعلام آمادگی کرد و گفت: از طرح‌های فاخر قرآنی که در راستای حمایت از استعدادهای قرآنی و همچنین ترویج عمومی قرآن کریم باشد، استقبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز اظهار کرد: به طور کلی دو رویکرد عمومی قرآنی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دنبال می‌کنیم؛ یکی استعدادیابی در حوزه‌های قرائت و حفظ قرآن و حمایت از آن‌هاست و دیگری ترویج عمومی قرآن کریم شامل روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر قرآن کریم است.

وی اظهار کرد: این اقدامات را در قالب حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات و تشکل‌های قرآنی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم به اهداف کلی خود در این راستا دست یابیم.

مشفقیان در پایان در خصوص باغ موزه قرآنی نیز گفت: در حال پیگیری راه‌اندازی باغ موزه قرآنی هستیم و بنا داریم تا نام این باغ موزه را به نام یکی از اساتید به نام قرآنی شیراز نامگذاری کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات