مراسم استقبال از مجتبی فردفانی، نفر اول رشته حفظ قرآن کریم در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ظهر روز سوم خردادماه در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مراسم استقبال از مجتبی فردفانی، نفر اول رشته حفظ قرآن کریم در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ظهر روز، سوم خردادماه در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم اساتید قرآن از جمله مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی کشورمان، حجت‌الاسلام محمد مهدی رجبی، حافظ بین‌المللی کشورمان، مسئولان قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و دانشکده علوم قرآنی مشهد حضور داشته و از این حافظ برتر استقبال کردند.
مجتبی فردفانی، نفر اول رشته حفظ قرآن کریم در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حاشیه این مراسم استقبال در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار در رشته حفظ کل مسابقات اوقاف و امور خیریه شرکت کرده و توانستم با کسب رتبه اول وارد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شوم.
وی با اشاره به مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران، ابراز کرد: از ۵۷ کشور قاریان و حفاظ برجسته‌ای در این مسابقات حضور داشتند  کهخوشبختانه مسابقات از لحاظ کیفی سطح بسیار خوبی داشت و حفاظی که در مسابقات حضور داشتند حسن‌های خوبی در امر حفظ داشته‌اند.
فردفانی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سه مرحله مقدماتی،‌نیمه‌نهایی و نهایی برگزار شد، ابراز کرد: تفاوت مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته مرحله مقدماتی بود که شرط ورود متسابقان به مرحله نیمه نهایی داشت اما تاثیری در نمره آن‌ها نداشت.

این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: ۵۷ حافظ در مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران محفوظات خود را ارائه و در نهایت ۲۷ حافظ به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.
وی اضافه کرد: در مسابقات امسال حافظانی که ضعیف قرائت می‌کردند و دارای سطح بالایی نبودند، در سالن اصلی تلاوت انجام نمی‌دادند به همین دلیل از ۵۷ کشور ۳۰ کشور حذف و تنها نماینده‌های ۲۷ کشور در سالن اصلی به تلاوت پرداختند.
فردفانی با تأکید بر اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته حفظ از سطح بسیار خوبی برخوردار بود و حافظان برجسته‌ای در این مسابقات حضور داشتند، گفت: امسال هفت نفر به فینال راه پیدا کردند در حالی که در سال گذشته تنها پنج نفر توانستند در مرحله فینال حضور داشته باشند.
وی تاکید کرد: امسال ۳۰ نفر از حفاظ در مرحله نیمه نهایی و هفت نفر در مرحله نهایی به رقابت با یکدیگر پرداختند که بنده توانستم با عنایت خدای متعال رتبه اول را در این مسابقات کسب کنم.
نفر اول رشته حفظ قرآن کریم در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه از سن هشت سالگی در مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراش فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: حفظ قرآن کریم را نیز از سن ۱۶ سالگی در بیت الاحزان حضرت زهرا(س) آغاز کردم.

وی با اشاره به این مطلب که حفظ پرسه طولانی مدتی دارد خطاب به علاقه‌مندان به رشته حفظ گفت: حفظ قرآن کریم پارامترهای زیادی همچون علاقه، پشتکار و داشتن یک استاد متبحر نیاز دارد.
فردفانی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت حفظ در مشهد بسیار پیشرفت خوبی داشته و ما شاهد تربیت حافظان بسیار خوبی از این شهر و استان هستیم، برای این رشته نیز آینده خوبی را پیش بینی می‌کنم.
نفر اول رشته حفظ قرآن کریم در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خطاب به مسئولان قرآنی گفت: امید است مسئولان در زمینه فعالیت‌های قرآنی حمایت ویژه‌ای را انجام بدهند.
فردفانی تصریح کرد: بنده در مشهد دانشجو بوده وبحث قرآنی را از مشهد پیگیری کردم وامیدوارم با حمایت و پیگیری مسئولان نه به لحاظ مادی بلکه معنوی شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم و بحث شاگردپروری را رونق دهیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات