مراسم اختتامیه طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱، ۱۰ شهریور ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشوری و مردم قرآن‌دوست در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مراسم اختتامیه طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱، ۱۰ شهریور ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشوری و مردم قرآن‌دوست در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم باشکوه که با حضور نفر ۱۰۰۰ نفر از حافظان مؤسسه بیت الاحزان به همراه حافظان و قاریان قرآن کریم سایر مؤسسات سطح کشور برگزار شد، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس شبکه قرآن سیما، رئیس شبکه رادیویی قرآن، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان، جمعی از مسئولان نهادهای قرآنی و فرهنگی کشور و همچنین پیشکسوتان و فعالان قرآنی حضور داشتند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی پیوستن ۱۵ میلیون نفر به طرح ۱۴۵۱ را افتخار بزرگی دانست و گفت: پیش از انقلاب کی از این حرف‌ها بود و کی این‌مقدار از مردم جذب برنامه قرآنی می‌شدند. اینها همه از عظمت قرآن است و بدانید دعای حضرت ولی‌عصر(عج) پشتیبان این حرکت شما خواهد بود.

عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما نیز با تأکید بر این که قرآن می‌تواند سد بزرگی برای تهاجم فرهنگی دشمن باشد تصریح کرد: آن چیزی که می‌تواند سد بزرگی در مقابل مطامع جهان‌خواران و غربی‌ها بشود که می‌خواهند لطماتی به فرهنگ و هویت ما وارد کنند، قرآن و قرآنیان هستند، این افراد قرآنی هستند که می‌توانند پیام‌های قرآن را جامه عمل بپوشانند و به طور جدی در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن بایستند و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم و امیدواریم که این تلاش‌ها موثر واقع و ان شالله حتما هم اثرگذار خواهد بود.

محمد حسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با ارائه گزارشی از طرح ۱۴۵۱ افزود: پیام این اجتماع بزرگ به دنیا خصوصا جریان تکفیری که در جهان وجود دارد، این است که آنهایی که ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) را فاصله‌دار از مکتب قرآن می‌دانند، بدانند سینه ایرانیان مالامال از عشق به قرآن است که این جواب دندان‌شکنی است.

یاد آور می شود با هماهنگی هایی قبلی صورت پذیرفته در این مراسم ۵۰۰ حافظ قرآن کریم خواهر و ۵۰۰ حافظ برادر( که در تابستان جاری در قالب طرح ملی رحله به حفظ قرآن کریم پرداخته بودند)  از مؤسسه بیت الاحزان حضور داشتند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات