طرح ملی «آیات زندگی» به همت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در مساجد استان فارس اجرا می‌شود

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها به نقل از ایکنا، طرح ملی «آیات زندگی» به همت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در مساجد استان فارس اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: طرح ملی «آیات زندگی» با محوریت حفظ یک آیه طی یک هفته به صورت پایلوت و آزمایشی در استان فارس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طی اجرای این طرح در فاز اول ۱۵۰ مسجد استان مدنظر است، اظهار کرد: طی انجام این طرح پس از اقامه نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا، یک آیه توسط امام جماعت قرائت و سپس روخوانی جمعی انجام و مفاهیم، نکات تفسیری و تدبری آیات همرا با احادیث مرتبط با آن بیان و سپس آیه حفظ می‌شود.

شاهسونی با اشاره به اینکه حدیث، شأن نزول، شعر و ضرب‌المثل متناسب با آیه بیان می‌شود، اضافه کرد: این آیات طی بحث مطالعاتی و کارشناسی کارگروه پژوهشی بیت‌الاحزان است که در ۱۰ دوره و هر دوره حفظ ۴۰ آیه، انجام می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: این طرح اواخر مهرماه در مساجد منتخب و به صورت رسمی انجام می‌شود و پس از موفقت در سال ۹۹ در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات