تداوم افتخارآفرینی حافظان بیت الاحزان:
رتبه اول رشته حفظ کل در مسابقات قرآن خوزستان با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن خوزستان در سطح بالایی قرار دارد، گفت: در میان شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات دارنده رتبه بین‌المللی هم حضور داشت اما یک حافظ نمی‌تواند احتمال دهد که چه رتبه‌ای را کسب می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، ابراهیم ربیهاوی، رتبه اول رشته حفظ کل قرآن کریم در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خوزستان ۱۸ ساله است و سابقه شرکت در مسابقات دانش‌آموزی استان و کسب رتبه استانی را دارد.

وی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ در موسسه بیت‌الاحزان مشهد کل قرآن کریم را حفظ کردم. ابراهیم مقدمی‌فر، محسن قیصری، محمد مروج، سیدمصطفی هاشمی، حسین نظارات استادان من در زمینه قرآنی بوده‌اند.

ربیهاوی با بیان اینکه برای اولین‌باردر مسابقات اوقاف استان شرکت کردم، گفت: هر حافظ قرآن کریم باید روزانه ۳ جزء را مرور کند و برای شرکت در مسابقات استانی هم به همین شیوه عمل کردم.

وی افزود: حافظ نیازمند این است که در جلسات شرکت کند تا محفوظاتش را ارائه کند اما وضعیت حفظ قرآن کریم در ماهشهر مطلوب نیست. بعضا حرکت‌هایی در راستای حفظ قرآن مثل اجرای طرح رحله و یا برگزاری کلاس‌های حفظ جزء ۳۰ دیده می‌شود اما آنطور که شایسته حفظ قرآن باید باشد، نیست. اما در آبادان بیت‌الاحزان خوبی احداث شده است که خوب عمل می‌کند.

کسب رتبه در رشته حفظ قابل پیش‌بینی نیست.

این حافظ کل قرآن کریم درباره سطح مسابقات استانی بیان کرد: سطح مسابقات قرآن خوزستان بسیار بالا است. در میان شرکت‌کنندگان دارنده رتبه بین‌المللی هم حضور داشت اما یک حافظ نمی‌تواند احتمال دهد که چه رتبه‌ای را کسب می‌کند و درباره مسابقات قرآن استان خوزستان که بسیار سطح بالایی دارد هم این موضوع دارای اهمیت است.

ربیهاوی درباره مسابقات گفت: همچنین برای تهیه وسیله رفت و آمد برای حضور در اهواز و محل مسابقات با استان هماهنگ کردیم تا شهرستان وسیله را تهیه کردند. در صورتی که از چند هفته قبل از مسابقات زمان برگزاری مسابقات معلوم شده و شهرستان زمان آن را می‌دانست.

این حافظ کل قرآن کریم گفت: در این مسابقات با نمره ۹۸ در بخش حسن حفظ رتبه اول را به دست آوردم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات