مصاحبه با بانوی جوان نیریزی که منزل مسکونی خود را به یکی از شعب بیت الاحزان تبدیل کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، با خبر شدیم در یکی از شعبه های مؤسسه، منزل مسکونی یکی از معلمان شعبه میزبان حافظان قرآن و همسایگان شب زنده دار در شب قدر بوده است.

با پیگیری های بیشتر متوجه شدیم که این بانوی جوان نیریزی منزل مسکونی خود را به یکی از شعب بیت الاحزان تبدیل کرده است. این ابتکار جالب توجه باعث شد تا مصاحبه ای با این حافظ کل قرآن کریم ترتیب دهیم که متن آن در ادامه خواهد آمد:

  • لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چه طور شد که حافظ قرآن شدید؟

طاهره رضایی هستم، حافظ کل قرآن کریم و معلم قرآن شعبه بیت الاحزان در شهرک شهید بهشتی (از توابع نیریز فارس). بنده در سال ۸۸ در شعبه نیریز حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم شدم و در ادامه در سال ۸۹ ادامه حفظم را در شعبه صادق آباد از سر گرفتم تا این که موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم. در واقع مجموعاً در مدت یک سال و نیم توفیق حفظ کل قرآن را پیدا کردم. از همان ابتدا آرزویم حفظ قرآن بود و دوست داشتم بتوانم جلسات با نام حضرت زهرا(س) برگزار نمایم.

  • هم اکنون چه فعالیتی در شعبه دارید؟

پس از پایان حفظ شروع به تدریس در زمینه تجوید قرآن نمودم و هم اکنون سه جلسه در هفته صبح ها به تدریس مباحث حفظ، تجوید، و تفسیر قرآن کریم در بخش بزرگسالان می پردازم و دو جلسه در هفته عصرها به تدریس حفظ قرآن کریم به خردسالان مشغول هستم.

  • مطلع شدیم منزل خود را جهت برگزاری کلاسهای شعبه در اختیار بیت الاحزان قرار داده اید. کمی بیشتر توضیح می دهید؟

متأسفانه در شهرک شهید بهشتی نیریز مسجد وجود ندارد و با توجه به بعد مسافت نسبت به شهرستان، عملا امکان برگزاری کلاسهای قرآن در مسجد را نداشتیم. لذا با صحبتی که با همسرم داشتم ایشان موافقت کرد منزل مسکونی خودمان را تبدیل به محل برگزاری کلاس‌های قرآن کریم بیت الاحزان کنیم.

  • برایتان سخت نیست؟ بچه ها را چکار می کنید؟

همسرم صبح به سر کار می رود و عصر بر می گردد لذا ما کلاسها را صبح ها برگزار می کنیم. برای بچه های خردسال خواهران کلاس حفظ هم اتاقی را مهیا کرده ایم که به بازی بپردازند و از این بایت مشکل خاصی نداریم.

  • غیر از کلاسهای قرآن برنامه های دیگری هم برگزار می کنید؟

بله، در طول سال مراسم و برنامه های مختلف فرهنگی مذهبی و سفره ختم صلوات و ختم قرآن کریم برقرار است. البته با پیگیری های به عمل آمده در حال تأمین مکانی استیجاری هستیم تا بتوانیم عصرها هم کلاس برگزار کنیم.

  • برگزاری کلاس در منزلتان تأثیری هم در زندگی فردی و اجتماعی خانواده شما داشته است؟

خیلی، فرزندم از لحاظ تربیتی اجتماعی تر شده است در عین حال همیشه در کنار فرزندم هستم و از این بابت کمبودی احساس نمی کند. حتی در همسایه ها و قرآن آموزان نیز تأثیر داشته است. اکثر قرآن آموزان شعبه از همسایه ها و اهالی شهرک شید بهشتی هستند و با یک همدلی و مشارکت صمیمانه در محل ما بوجود آمده است. تا جایی که یک مجمع خیرین محلی و خانوادگی تشکیل شده است و همه در صورت وجود مشکل به هم کمک می کنند. رسم جالب دیگری که در بین حفاظ شکل گرفته این است که هر کسی حفظ یک جزء قرآن را تمام کند باید به سایرین شیرینی بدهد.

  • تشکر از این که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید. در پایان اگر مطلبی هست بفرمایید.

آرزوی من گسترش فهم و انس با قرآن کریم در بین جامعه و حافظان است. من هم از شما تشکر می کنم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات