حجت الاسلام شاهسونی اجرای طرح «آیات زندگی» را گامی نو در زمینه انس بیشتر مردم جامعه با قرآن کریم دانست و گفت: طرح «تلاوت نور»، طرحی بدون هزینه آنچنانی با همت مردم، مساجد و کانون های مساجد است که رونق بخش محافل قرآنی مساجد شده است و طرح آیات زندگی نیز بر اساس موفقیت این طرح کلید خورده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به نقل از خبرگزاری شبستان، «حجت الاسلام علیرضا شاهسونی»، دیروز (جمعه ۱۸ مرداد) در دوره توجیهی طرح قرآنی «آیات زندگی» که با حضور مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد مجری این طرح در شیراز برگزار شد، با تاکید بر اینکه تبلیغ و ترویج قرآن و معارف آن یک وظیفه اساسی و ریشه ای است که بر عهده ماست، گفت: امروزه به ترویج قرآن به عنوان یک امر مستحبی نگاه می‌شود و این درحالی است که نباید اینگونه دیده شود و طبق نص صریح قرآن کریم، پیامبر اسلام از مهجوریت قرآن بین مسلمانان نزد خدا شکایت می‌کند.

مسئول موسسه قرآنی «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)» خاطرنشان کرد: تبلیغ قرآن بر هر مسلمانی واجب کفایی است و هر کس به اندازه ای که در توان دارد و در هر جایگاه و پستی باید برای تبلیغ قرآن حرکت کند و دیگران را نیز همراه کند.

وی ضمن تشریح ضرورت اجرای طرح ملی «آیات قرآنی» و با تاکید بر اینکه قرآن باید محور همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها به ویژه فعالیت های فرهنگی باشد، گفت: امروز اگر جامعه از معضلات و مشکلات تهاجم فرهنگی رنج می‌برد، علت اصلی آن مهجوریت قرآن است و می‌توان گفت قرآن مثل گلی است که اگر شکفته شود، همه امور مهجور مانده را از عطر خود زنده می‌کند.

حجت الاسلام شاهسونی در ادامه افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظ قرآن کریم، برای تربیت حداقل ۱۰ میلیون نفر حافظ باید وزارت قرآن و عترت تشکیل شود و این در حالی است که کار ویژه و مناسبی در این خصوص انجام نشده است.

این مقام مسئول، اجرای طرح «آیات زندگی» را گامی نو در زمینه انس بیشتر مردم جامعه با قرآن کریم دانست و اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری باید کاری کنیم که آیات قرآنی مثل ضرب المثل بر زبان های مردم جاری باشد و مردم با آیات کلیدی آشنا شوند.

وی، اجرای طرح «تلاوت نور» در مساجد به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد را طرح موفق قرآنی خواند و خاطرنشان کرد: طرح «تلاوت نور»، طرحی بدون هزینه آنچنانی با همت مردم، مساجد و کانون های مساجد است که رونق بخش محافل قرآنی مساجد شده است و در واقع به دنبال اجرای موفق این طرح، طرح «آیات زندگی» هم کلید خورده است.

مسئول موسسه قرآنی «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)» افزود: در قالب طرح «آیات زندگی» هر هفته نمازگزاران و اهالی مسجد و محله با یک آیه کلیدی آشنا می‌شوند که در طول هفته مفاهیم آیه در قالب داستان، روایت، شعر، بیان شان نزول و تفسیر نکات مرتبط با آیه بیان می‌شود و تلاش بر این است که حفظ موضوعی قرآن کریم را در جامعه تسری و گسترش دهیم.

خاطرنشان می‌شود، دوره توجیهی طرح قرآنی «آیات زندگی» که با حضور «سعید سعادتی»، معاون فرهنگی و هنری ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد مجری این طرح در شیراز برگزار شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات