عملیات احداث بزرگترین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کشور به همت مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و برخی خیران در روستای قرآن‌آباد استهبان آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس عملیات احداث بزرگترین مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن کریم باحضور حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان و جمعی از خیران و مدیران شهرستان استهبان و استان فارس در روستای قرآن‌آباد خاستگاه مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) آغاز شد.

این مرکز ویژه طلاب حوزه علمیه است که قرار است ضمن تحصیل در علوم دینی قرآن کریم را هم حفظ کنند. همچنین بزرگترین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کشور در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۴ هزار متر مربع احداث خواهد شد.

زمین این مرکز که حدود ۲۰ هزار متر زیر‌بنا دارد توسط یکی از خیران وقف قرآن کریم شده و کار احداث آن هم با کمک این واقف نیک‌اندیش و برخی دیگر واقفان آغاز شده است.

پیش از این هم اولین مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن کریم کشور سال ۱۳۸۰ توسط مؤسسه بیت‌الاحزان در همین این روستا راه‌اندازی شد.

قرآن‌آباد روستایی از توابع استهبان استان فارس است که دو مرکز حفظ شبانه‌روزی قرآن در آن فعال است و همه ساله قرآن‌آموزانی از سراسر کشور و دیگر کشور‌ها باحضور در آن به حفظ آیات الهی می‌پردازند. همچنین تربیت بیش از ۲۰۰ حافظ غیر بومی و ۶۵ حافظ بومی در این روستا بخشی از کارنامه زرین فعالیت‌های بیت الاحزان در این روستا است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات