اخیرا مطلع شدیم که دو بانوی کهنسال در تهران با مراجعه به شعب مؤسسه بیت الاحزان آغاز به حفظ قرآن کریم کرده‌اند که در این مطلب گفتگوی کوتاه پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان با این دو بانو را منتشر می‌کنیم.

حفظ قرآن کریم یکی از اموری است که در کلام معصومین و بزرگان دین توصیه زیادی به آن شده است و در سال‌های اخیر نیز رهبر معظم انقلاب بارها در دیدار جامعه قرآنی کشور بر اهمیت تربیت حافظان قرآن تأکید کرده‌اند. آنچه از روایات و احادیث و توصیه‌های بزرگان و کارشناسان حفظ قرآن کریم بر‌می‌آید این است که امر حفظ قرآن بهتر است در سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود و بهترین نتیجه در این سنین حاصل می‌شود، چرا که هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری برای این امر وجود دارد. اما در مواردی هم شاهد بوده‌ایم که افرادی با اراده و پشتکار زیاد راه نورانی حفظ قرآن کریم را در سنین بالا آغاز می‌کنند.

اخیرا مطلع شدیم که دو بانوی کهنسال در تهران با مراجعه به شعب مؤسسه بیت الاحزان آغاز به حفظ قرآن کریم کرده‌اند که در این مطلب گفتگوی کوتاه پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان با این دو بانو را منتشر می‌کنیم.

 

ابتدا با خانم اعظم صدق آمیز بانوی ۷۴ ساله گفتگو می‌کنیم که حفظ قرآن را پس از عادی شدن شرایط کرونا مجددا از سر گرفته اند.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

اعظم صدق آمیز هستم متولد سال ۱۳۲۷ یعنی الان حدود ۷۴ سال دارم.

فرزند و نوه هم دارید؟

بله ۳ فرزند دختر و دو نوه دارم.

تحصیلاتتان چقدر است؟

تحصیلات ابتدایی دارم.

از چه وقت به حفظ قرآن کریم ورود پیدا کردید؟

قبل از کرونا یعنی تقریبا سال ۱۳۹۸ شروع به حفظ کردم  ولی به دلیل بیماری کرونا مدتی از حفظ دور بودم که الحمد لله با بهبود شرایط مجدداً از حدود ۵ ماه قبل حفظ قرآن را آغاز کردم.

تا به حال چه میزان حفظ کرده اید؟

هم اکنون در حال حفظ اجزاء یک و سی قرآن کریم هستم.

با توجه به این که ۷۴ سال سن دارید آیا حفظ قرآن برای شما سخت نیست؟

حفظ قرآن در این سن سخت است ولی چون علاقه زیادی به حفظ دارم تمام سختی ها را تحمل می کنم.

هدف اصلی شما از حفظ قرآن چیست؟

انگیزه من از حفظ، نزدیک شدن به خدا و شناخت بیشتر خداوند بزرگ است.

در ادامه به سراغ خانم هاجر خاتون اشتیاق رفتیم که با ۶۹ سال سن طی ۵ سال موفق به حفظ ۵ جزء قرآن کریم شده اند.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

هاجر خاتون اشتیاقی متولد سال ۱۳۳۲ و حدوداً ۶۹ ساله هستم.

از خانواده و فرزندان خود بگویید.

دو فرزند دختر و سه نوه دارم.

تحصیلات شما چقدر است؟

من تحصیلات ابتدایی دارم.

چه مدت است که به بحث حفظ قرآن کریم ورود پیدا کرده اید؟

از حدود ۵ سال پیش با مراجعه به بیت الاحزان شروع به حفظ قرآن کردم و در حال حاضر حافظ ۵ جزء قرآن کریم هستم.

برخی از نوجوانان و جوانان امر حفظ قرآن را سخت و طاقت فرسا می‌دانند و به همین دلیل وارد این بحث نمی‌شوند. انگیزه شما از ورود به حفظ قرآن چه بود؟

حفظ قرآن به خصوص در سنین ما واقعاً کار راحتی نیست و جوان‌ها راحت تر می‌توانند حفظ کنند ولی من چون خیلی دوست دارم قرآن را یاد بگیرم و به دیگران هم یاد بدهم در این امر ورود کردم.

اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

بسیار عالی موفق ودرپناه خداوند متعال باشند ان شاالله بسیار خوشحال شدم و امیدوار چون من هم درسن بالا شروع کردم و همش به خودم می گم که نمیتونم حفظ کنم چون درسن بالا مشغولیت ذهنی زیاد هست ولی با دیدن این دو بانو واقعا امیدوار شدم ان شاالله که درتمام لحظه های زندگی موفق باشند

سلام خیلی عالیه .این اعتماد به نفس و اراده