هیئت بازرسی بیت الاحزان به استان قم، تهران و زنجان رسید
در هفته‌ای که گذشت شاهد ادامه روند بازرسی‌های کارشناسان آموزشی مرکز مدیریت بیت الاحزان از شعب مؤسسه و اخذ آزمون پایانی حفظ کل قرآن کریم در شعب مؤسسه در استان‌های قم، تهران و زنجان بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، در هفته‌ای که گذشت شاهد ادامه روند بازرسی‌های کارشناسان آموزشی مرکز مدیریت بیت الاحزان از شعب مؤسسه و اخذ آزمون پایانی حفظ کل قرآن کریم در شعب مؤسسه در استان‌های قم، تهران و زنجان بودیم.

در بازرسی از شهر مقدس قم، حمیده کریمیان مدیر بیت الاحزان واحد خواهران استان قم با ارئه گزارشی از روند برنامه‌های مرکز تخصصی حفظ همراه با تحصیل قم گفت: قرآن آموزان ورودی پایه هفتم تاکنون ۵۰ صفحه از قرآن را حفظ کرده‌اند و دروس را طبق بودجه بندی گذرانده اند و خوشبختانه این گروه ۴ نفره حفظ بسیار مسلط و قوی داشتند.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص سایر برنامه‌های بیت الاحزان قم ارائه داد و گفت: درمرکز حفظ روزانه ۹ قرآن آموز نوجوان حضور دارند که طی یک ماه از شروع کلاس ها ۳ جزء قرآن کریم را حفظ کردند که حفظ بسیار خوب دارند، همچنین ۴ قرآن آموز کلاس نهمی نیز در طرح دوساله مرکز طی مدت دو ماه موفق به حفظ دو جزء قرآن کریم شده‌اند.

حمیده کریمیان

کریمیان با اشاره به برگزاری دوره روخوانی تخصصی جهت همه قرآن اموزان مؤسسه ادامه داد: برگزاری کلاس‌های ترجمه و مفاهیم، اخلاق، تجوید تخصصی با حضور استاد میرغیاثی، انجام مشاوره آموزشی و تحصیلی و برنامه‌های تشویقی نظیر جشن تولد قرآن آموزان در ۳ ماه یک بار در مرکز از دیگر برنامه‌های انجام شده در بیت الاحزان استان قم می‌باشد.

مدیر بیت الاحزان واحد خواهران استان قم با اشاره به تربیت ۲ حافظ کل قرآن کریم در این مرکز طی سال گذشته گفت: خانم زهره صالحی با ۴۵ سال سن در مدت ۶ ماه و خانم علیرضالو طی ۹ ماه توانست حافظ کل قرآن کریم شود و به منظور تجلیل از این حافظان قرآن کریم مراسم در روز چهارشنبه ۲ آذرماه برگزار گردید و از حافظان کل قرآن کریم تقدیر به عمل آمد.

دیگر مقصد بازرسی صورت گرفته شهرهای تهران و زنجان بود که ۶ قرآن آموز از شعبه تهران و یک قرآن آموز از شعبه زنجان در شعبه تهران به سؤالات بازرسان در رشته حفظ کل پاسخ گفتند و محفوظاتشان مورد سنجش قرار گرفت.

 

طبق بازرسی های صورت گرفته، در بیت الاحزان شعبه تهران هم اکنون یک کلاس ۱۶ نفره حفظ تخصصی فعال است که تاکنون موفق به حفظ ۱۵ جزء قرآن کریم شده اند.

بازرسی شعبه تهران

در این شعبه همچنین کلاس آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث توسط یکی از حافظان نخبه این مرکز جهت ۵ تن از حافظان کل شعبه از سال گذشته آغاز شده است و این حافظان پس از شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث در سال جاری و در صورت کسب نمره حد نصاب، مدرک کارشناسی علوم قران و حدیث خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت خواهند کرد.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام علیکم.شرایط شرکت درکلاس را لطفابفرمایید.هزینه؟