با هدف انجام هزاران ختم قرآن کریم به نیابت از شهدای کربلا:
مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس شهدای کربلا، پویش ختم قرآن ثقلین را راه اندازی کرد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، از راه اندازی پویش ختم قرآن ثقلین توسط این مؤسسه به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) خبر داد.

وی با بیان این که در ماه محرم و صفر شیعیان هر یک به نوعی ارادت خود را نسبت به مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز می‌کنند گفت: مؤسسه بیت الاحزان نیز در راستای وظیفه ذاتی خود در اهمیت توئمان به مسئله قرآن و عترت، در ایام عزاداری امسال پویشی تحت عنوان «پویش ختم قرآن ثقلین» به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس شهدای کربلا راه اندازی کرده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، در توضیح این پویش خاطر نشان کرد: در این پویش شرکت کنندگان هر کدام یک جزء قرآن کریم را به نیابت از یکی از شهدا و یاران حضرت سید الشهدا(ع) در دشت کربلا قرائت خواهند کرد و امیدواریم با حضور گسترده ملت عاشورایی ایران، شاهد هزاران ختم قرآن کریم در ایام محرم و صفر امسال باشیم.

حجت الاسلام شاهسونی یکی از اهداف راه اندازی این پویش را معرفی چهره‌های کمتر شناخته شده حماسه کربلا عنوان کرد و گفت: در پویش ختم قرآن ثقلین علاوه بر ۷۲ شهید کربلا، به نیابت از ۱۵ تن از شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح عاشورا که در این واقعه به شهادت نرسیدند نیز ختم قرآن کریم خواهیم داشت.

وی در خصوص روش شرکت در این پویش گفت: علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این پویش عدد ۷۲ را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۶۱۵۸۷ ارسال نمایند. هر پیامک به معنی تقبل تلاوت یک جزء قرآن کریم به نیابت از یکی از شهدا و یاران امام حسین(ع) در کربلا می‌باشد و در پاسخ به پیامک ارسالی، پیامکی حاوی سهمیه یک جزء به همراه نام شهید پیامک خواهد شد و در پویش ثبت نام می‌شوند. محدودیتی هم در تعداد پیامک ارسالی وجود ندارد و در صورتی که افرادی علاقمند باشند که بیش از یک جزء تلاوت نمایند، می‌توانند مجدداً عدد ۷۲ را به شماره فوق پیامک کنند تا سهمیه جزء جدید به نیابت از یکی دیگر از شهدا دریافت نمایند.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان ضمن درخواست از همه دستگاه‌ها، نهادها و تمامی محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جهت تبلیغ گسترده این پویش در شبکه‌های اجتماعی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با حضور گسترده مردم در این پویش علاوه بر آشنایی بیشتر با سیره شهدای کربلا، شاهد پیوند عملی بین قرآن و عترت که سفارش نبی گرامی اسلام (ص) هم بوده است باشیم و از ثواب ختم‌های قرآن در این ایام و عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) بهره‌مند گردیم.

علاقمندان می‌توانند جهت نشر در فضای مجازی و سهیم شدن در ثواب این ختم های قرآن از بنرهای زیر استفاده نمایند:

اشتراک در
اطلاع از
5 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

اجرتون با امام حسین ع بسیار عالی ان شالله که ما هم بتونیم شرکت کنیم

عالی انشاءالله مستدام وپیروز باشید

سلام… ببخشید من پیام دادم به شماره فقط جز برام اومده دیگه نگفتن به نیابت از کدوم شهید کربلا هس

سلام و عرض ادب، برای شرکت در این پویش من چون خارج از ایران هستم دسترسی به خط ایران ندارم لطفا در صورت امکان برای من ایمیل کنید