عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تأکید بر اینکه برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن راهی جز تحول در نظام آموزشی رسمی کشور نداریم، گفت: با ۲۰ الی ۳۰ هزار حافظ قرآنی که کل مؤسسات قرآنی در کشور تربیت کرده‌اند، نمی‌توان ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن در کشور تربیت کرد لذا باید نظام رسمی آموزش و پرورش به نظام آموزشی قرآن پایه متحول شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، ۳۱ تیرماه در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن این مؤسسه که در شیراز برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید جامعه را به سمت قرآن سوق داد، تنها راه حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه را قرآن دانست و گفت: برای نجات جامعه راهی جز تمسک به قرآن کریم نداریم.

وی با یادآوری حدیث پیامبر(ص) که فرمودند در فتنه‌ها به سراغ قرآن بروید، گفت: باید در تربیت حافظان قرآن کریم کوشا باشیم چرا که راه حل تمام مشکلات جامعه از همین طریق است.

شاهسونی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور اظهار کرد: معظم‌له در سال ۹۰ یک مرتبه این دستور را صادر کردند اما کسی اقدام نکرد و در ماه رمضان امسال هم باز هم این مطالبه را صادر فرمودند لذا باید هر کدام از حافظان قرآن، مروج و مبلغ قرآن و تربیت کننده حافظان قرآن باشند.

این حافظ کل قرآن کریم در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان با آموزش و پرورش گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا کردیم بنا شده است تا در سال جاری ۳۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن یعنی آموزش همراه با حفظ قرآن در استان فارس راه‌اندازی کنیم و بنا داریم که در سایر استان‌ها هم ۱۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن راه‌اندازی کنیم که سرجمع ۴۰ مدرسه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ۵ ساله ما راه‌اندازی یک هزار مدرسه تخصصی حفظ قرآن در کشور است، گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد سالانه قریب ۱۵ الی ۲۰ هزار حافظ کل قرآن در این مدارس تربیت خواهند شد و این یعنی تکان دادن بدنه آموزش و پرورش.

شاهسونی با تأکید بر اینکه برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن راهی جز تحول در نظام آموزشی رسمی کشور نداریم، گفت: با ۲۰ الی ۳۰ هزار حافظ قرآنی که کل مؤسسات قرآنی در کشور تربیت کرده‌اند، نمی‌توان ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن در کشور تربیت کرد لذا باید نظام رسمی آموزش و پرورش به نظام آموزشی قرآن پایه متحول شود یعنی آموزشی که محور آن قرآن است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیت‌الاحزان یکی از مؤسسات بزرگ قرآنی کشور است، گفت: بیش از ۵۰ طرح شبانه‌روزی در زمینه حفظ با حضور ۳ هزار نونهال، نوجوان و جوان قرآنی در سراسر کشور در حال ارجاست.

وی با تصریح اینکه شعب روزانه بیت‌الاحزان بعد از وقفه‌ای دو ساله فعالیت خود را در نقاط مختلف کشور در ایام تابستان شرع کرده‌اند، گفت: مسابقاتی که اکنون در حال برگزاری آن هستیم با دو سال تأخیر انجام شد زیرا ما اهتمام به برگزاری حضوری آن داشتیم.

شاهسونی ادامه داد: مرحله شهرستانی این مسابقات در اوایل سال ۹۹ برگزار شده بود و به دلیل شیوع کرونا مرحله پایانی آن به تعویق افتاد تا امروز توانستیم آن را برگزار کنیم. مسابقات بخش آقایان قریب یک ماه پیش در مشهد مقدس برگزار شد و مسابقات بخش بانوان طی روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه در شیراز برگزار شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه حدود ۱۵۱ نفر از شعب مختلف مؤسسه در نقاط مختلف کشور در این مرحله به رقابت پرداختند، گفت: مسابقات مذکور در رشته‌های یک جزء، ۳ جزء و ۵ جزء و مسابقات ویژه دانش‌آموزان و رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در دو بخش قرآن‌آموزان و معلمان برگزار شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات