میزبان طرح ملی رحله در شهرستان بافق یزد:

حجت الاسلام عبدالحسین عسکریان میزبان طرح ملی رحله در شهرستان بافق استان یزد گفت: امسال دومین سال است که طرح رحله را در شهرستان بافق برگزار می‌کنیم و خوشحالیم که استقبال از این طرح نسبت به سال گذشته چند برابر شده است.

عسکریان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گفت: به اذعان بسیاری از خانواده‌ها تأثیراث معنوی طرح رحله در میان حافظان بسیار مشهود بوده است و این امر احتمالاً مهم ترین دلیل نام نویسی بیشتر قرآن آموزان می‌باشد موضوعی که مایه مباهات ماست.

به گفته وی تبلیغات چهره به چهره و حضور در مدارس نیز نقش مهمی در جذب قرآن آموزان داشته است.

او افزود: علاوه بر دوره حفظ قرآن، کلاس‌های احکام و اخلاق را نیز در تابستان جاری برگزار می‌کنیم موضوعی که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده است.

عسکریان ضمن تشکر از همکاری امام جمعه بافق و آموزش و پرورش شهرستان در برگزاری طرح ملی رحله اضافه کرد: رحله امسال در مسجد و حسینیه روستای باقرآباد برگزار می‌شود و جا دارد از همکاری اهالی منطقه قدردانی کرد.

این حافظ قرآن در ادامه به تأثیر آیات کلام وحی در زندگی روزمره نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از ما بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذارنیم موضوعی که بازدهی چندانی برای ما ندارد و گهگاه اتلاف زمان است؛ حال آنکه ما به عنوان یک مسلمان باید اهمیت بیشتری برای عمر خود قائل باشیم. ما وظیفه داریم به عنوان یک مسلمان وقت بیشتری را صرف رجوع به قرآن کنیم امری که علاوه بر اجر اخروی، چراغ راه زندگی مادی ما نیز می‌شود. در این مسیر لازم است نسل جدید را با این رویکرد آشنا سازیم چرا که در پیشگاه خداوند منان مسئول هستیم.

وی اضافه کرد: به باور ما فرهنگ سازی در حوزه قرآن یکی از وظایف خطیر مسئولان است و امیدواریم توجه بیشتری به این امر شود.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

عالی