با توجه به آغاز طرح ملی رحله 8 در سراسر کشور پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان تصمیم به گفت‌وگو با میزبانان برگزاری طرح کرده است. در گفت‌وگوی امروز به سراغ حجت الاسلام سید کریم آقایی زاده مدیر آموزش طرح ملی رحله استهبان رفته‌ایم و با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

حجت الاسلام سید کریم آقایی زاده مدیر آموزش طرح ملی رحله در استهبان فارس می‌گوید تبلیغات چهره به چهره و حضور در مدارس تأثیر زیادی در جذب قرآن آموزان به حضور در طرح رحله داشته است و توصیه او به همکاران توجه به این امر است همچنین به گفته وی میانگین جذب قرآن آموزان در شهرستان استهبان گروه سنی زیر ۱۸ سال بوده است.

آقایی زاده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گفت: پس از آغاز نام نویسی، گروهی متشکل از حافظان بیت الاحزان و طلاب حوزه علمیه با حضور در مدارس ضمن تشریح طرح رحله با تهیه فرم‌هایی مخصوص اطلاعات دانش آموزان را به ثبت رساندند سپس طی تماسی که با این افراد به عمل آمد مشخص شد بیشتر این عزیزان با مشکل روخوانی مواجه هستند در این راستا تصمیم گرفتیم روخوانی و روان خوانی قرآن را به صورت مجازی آموزش دهیم شیوه‌ای که به لطف خدا با استقبال مناسبی مواجه شد.

وی افزود: به اذعان بسیاری از شرکت کنندگان برگزاری کلاس‌های مجازی روخوانی تأثیر به سزایی در علاقه‌مندی آنها به حضور در هشتمین دوره طرح رحله داشته است و ما نیز خوشحال هستیم که از ظرفیت فضای مجازی استفاده مناسبی به عمل آورده‌ایم.

او برگزاری طرح ملی رحله را گامی در مسیر تحقق خواسته رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم می‌داند و می‌گوید خوشحال است که در حد توانش در این مسیر گام برمی‌دارد.

این حافظ قرآن کریم معتقد است کسانی که در طرح های رحله و حفظ یک ساله بیت الاحزان حضور پیدا می‌کنند پس از اتمام دوره آموزشی نباید به حال خود رها شوند و لازم است از ظرفیت شان استفاده بیشتری به عمل آید چرا که بالاترین سرمایه های معنوی به حساب می آیند.

آقایی زاده ضمن تشکر از همکاری حوزه علمیه امام صادق ( ع ) استهبان با برگزار کنندگان طرح ملی رحله گفت: به امید خدا قصد داریم رحله امسال را در آموزشکده فنی امام حسین ( ع ) استهبان برگزار کنیم ضمن اینکه در این مسیر منتظر حضور خیرین و همراهی مسئولان محترم هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام و عرض ادب
سید کریم آقایی زاده نیروی جهادی استان فارس در زلزله کرمانشاه
همراه خادمین موکب حضرت علی اکبر ع شهرستان بندر ماهشهر بود
یادش بخیر
آذر ماه ۱۳۹۶