معاون استاندار فارس در همایش حافظان بیت الاحزان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌مان به خیر و صلاح و آرامش برسد باید مقام زنان و دختران را تکریم کنیم و به داشتن شان افتخار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان همایش حافظان قرآن کریم موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها روز یکشنبه ۲۲ خرداد در سالن فرهنگ و ارشاد شهرستان نی ریز برگزار شد.

محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این همایش گفت: زن اگر آموزه‌های اخلاقی، دینی و تربیتی صحیح را مدنظر قرار دهد می‌تواند به مقام بزرگ فرشته خویی برسد و این امر بیانگر اهمیت نقش زن است.

وی ادامه داد: خدا زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد، لذا کلام زیبا، مکان زیبا، منظره زیبا، اخلاق و عمل زیبا مورد توجه خداوند متعال است.

او یادآور شد: بدون شک زن و مقام زن یکی از زیبایی‌های خلقت در صورت و سیرت است. زنی که به واسطه بودنش جامعه بشری به انسجام و یکپارچگی نزدیک می‌شود و به واسطه ارتباط معنوی و قلبی که با همسر و فرزندانش برقرار می‌کند می‌تواند آنها را در مسیر سعادت حرکت بدهد.

در این آیین که با حضور فرماندار نی ریز ، شهردار، اعضاء شورای اسلامی شهر و جمع کثیری از دختران برگزار شد، معاون استاندار فارس اضافه کرد: جای بسی خوشحالی است که در شهرستان نی‌ریز مجموعه‌ای مانند بیت الاحزان وجود دارد که کارش پرورش قرآن‌پژوهان و دختران امروز و مادران آینده است.

وی یادآور شد: نقش مهم زن در جامعه ما زمانی که مکمل نقش مادری می‌شود اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. زن مایه آرامش و زمینه‌ساز تربیت نسل‌های آینده است. لذا زنان باید قدر و منزلت خود را بدانند.

او گفت: امروز در شهرستان نی‌ریز نجابت زنان همراه با تدین و اعتماد به نفس‌شان کاملا تجلی پیدا کرده است و قطعا وضعیت همه بانوان در این شهرستان به همین‌گونه است.

وی ادامه داد: بدون تردید ارتباط نزدیک با خانواده‌ها و زنان خانواده برای ترویج فرهنگ اسلام ناب مهمترین مأموریت دانش‌پژوهان در بیت‌الاحزان به شمار می‌رود که این امر تربیت، شادی و نشاط، پیشرفت و خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد. در حقیقت با بها دادن به مقام زن بیش از پیش می‌توانیم این امر مهم را به تظاهر بکشانیم و در مسیر تربیت نسل‌های آینده موفق باشیم.

محبی‌پور گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای مادرش احترام بسیاری قائل بود و شهدایی که به والاترین مقام‌های معنوی رسیده‌اند هم معتقدند برات شهادت را با رضایت مادران و همراهی همسرانشان به دست آورده‌اند.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: بدون شک موفقیت‌های هر فرد ناشی از پشتیبانی، همراهی و دعای خیر خانواده است مردانی که در مسیر معنویت و مادیات موفق شوند این موفقیت را مدیون زحمات خانواده و صبر و تحمل همسرانشان در خانواده هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات