همزمان با ماه مبارک رمضان و شب‌های نزول قرآن کریم، گردهمایی ۶۰۰ نفر از حافظان قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان عصر پنج‌شنبه، اول اردیبهشت‌ماه در حافظیه شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، همزمان با ماه مبارک رمضان و شب‌های نزول قرآن کریم، گردهمایی ۶۰۰ نفر از حافظان قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان عصر پنج‌شنبه، اول اردیبهشت‌ماه در حافظیه شیراز برگزار شد.

این گردهمایی ابتدا با جزءخوانی قرآن کریم برگرد مزار خواجه اهل راز آغاز شد و در ادامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اقامه شد.

این محفل باشکوه با همکاری مشترک مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و صدا وسیمای مرکز فارس برگزار شد که بناست در دهه سوم ماه مبارک رمضان از سیمای جهوری اسلامی پخش شود.

یادآور می‌شود، از آنجا که لقب حافظ بر گرفته از حفظ قرآن در ۱۴ روایت است، طی سال‌های اخیر به خصوص از سال گذشته تاکنون تلاش‌های زیادی برای پررنگ کردن صبغه قرآنی این شاعر بزرگ پارسی‌گوی از سوی نماینده ولی فقیه در استان فارس شده است که برپایی محافل جزءخوانی روزانه در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح دولت قرآن و اکنون نیز گردهمایی حافظان قرآن از جمله این تلاش‌ها هستند.

در ادامه ویدیویی کوتاه از این مراسم را مشاهده نمایید:

 

جهت مشاهده تصاویر این مراسم که توسط خبرگزاری‌های مختلف پوشش داده شده بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات