جلسه تجلیل از 100 حافظان کل قرآن کریم با حضور امام جمعه و تعدادی از مسئولان داراب 17 بهمن در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بیت الاحزان، به منظور تکریم جایگاه والای حافظان قرآن کریم، جلسه تجلیل از ۱۰۰ حافظان کل قرآن کریم با حضور امام جمعه و تعدادی از مسئولان شهرستان داراب ۱۷ بهمن ماه در این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام خسروی امام جمعه داراب، در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان و ایام الله دهه فجر و ذکر آیات و احادیثی در فضیلت حفظ قرآن کریم گفت: هرچند که به برکت انقلاب اسلامی ما امروز قادر به انجام بسیاری از فعالیت‌های قرآنی هستیم و کارهای خوبی هم در این زمینه انجام شده است، ولی متأسفانه آن‌چنان که شایسته یک نظام توحیدی و اسلامی است نسبت به قرآن و اهل قرآن توجه نمی‌شود و مسئولین به امور قرآنی آن‌گونه که سزاست بها نمی‌دهند و جایگاهی را که خدا و معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) برای قرآن و حافظان قرآن قائلند برای معارف و اهل قرآن قائل نیستند.

وی با اشاره به عزت و شأنیتی که پیامبر اکرم و ائمه اطهار(سلام الله علیهم اجمعین) برای حافظان قرآن در نظر می‌گرفتند گفت: ما در فرهنگ اهل‌بیت(سلام الله علیهم) حفظ قرآن را در مهریه بانوان می‌بینیم ولی امروز چه کسی حاضر به چنین کاری است؟ یا تخفیف‌هایی که این بزرگواران در امر قضاوت نسبت به مجازات حافظان قرآن لحاظ می‌کردند و یا اینکه منصب‌های اجتماعی بزرگی همچون منصب فرماندهی و ائمه جماعات به حاملان قرآن می‌دادند و یا اینکه می‌بینیم حضرت علی(علیه السلام) به حافظان قرآن از بیت‌المال مسلمین سالانه ۲۰۰ درهم یا دینار حقوق می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان داراب خطاب به حافظان و قاریان گفت: قرآن نباید بر روی تاقچه و یا حتی در کنج پستوی ذهن حافظ قرآن کریم و یا در پس الحان قاری قرآن محصور شود، بلکه می‌بایست در وسط هرم زندگی یک فعال قرآنی باشد و در لحظات مهم زندگی در تصمیم گیری او نقش ایفا کند.

حجت الاسلام خسروی با تقدیر از فعالیت خوب بیت الاحزان، به‌خصوص شعب این مؤسسه قرآنی در داراب، با خطاب قرار دادن اهالی شهرک قرآنی فتح‌المبین گفت: مزین شدن نام این شهرک به نام مقدس قرآن کریم مسئولیت زیادی را برای مسئولین روستا، حفاظ و همه مردم این شهرک در پی خواهد داشت. وقتی که می‌گوییم شهرک قرآنی، باید همه چیزمان قرآنی شود و جلوه قرآن در همه مظاهر این شهر دیده شود.

در بخش دیگری از این محفل قرآنی، سرپرست روابط عمومی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در سخنانی ضمن عرض تبریک به حافظان قرآن کریم و تجلیل از جایگاه والای حافظان کلام الهی و تقدیر از مسئولین شهرستان داراب، به‌خصوص مسئولین، خیرین، مدیران و اساتید شعب بیت‌الاحزان داراب، با اشاره به ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علی رغم اینکه امروز دست مزدوران غرب زده را به لحاظ ظاهری کوتاه کرده‌ایم ولی هنوز در بخش‌های مختلف به‌خصوص فرهنگ قرآنی نیاز به انقلاب دیگری داریم.

افشارنیا با ارائه آماری از حافظان قرآن کریم اعلام داشت متأسفانه علی رغم تلاش دلسوزان کلام الله مجید در مجموعه‌هایی همچون بیت‌الاحزان، متأسفانه کمتر از یک درصد از جامعه حافظ کل قرآن کریم هستند و این در شأن نظام اسلامی ما نیست.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم در لزوم داشتن بصیرت و تبعیت منطقی از رهبر جامعه اسلامی گفت: اگر مقام معظم رهبری امری سهل الوصول را مطالبه کنند همه تبعیت می‌کنند، ولی وقتی مسأله تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم مطرح می‌شود، متأسفانه مسئولین امر و حتی قشر متدین و مذهبی نیز این امر رهبری را چنان که باید تبعیت نمی‌کنند و به معارف قرآن و عترت و شأن والای فعالان قرآنی آنچنان که می‌بایست بها نمی‌دهند.

در ابتدای این مراسم حافظان بیت الاحزان داراب با جلال و شکوهی خاص به جایگاه خود دعوت شدند و در آئینی با اجرای برنامه‌های شاد و سرور آفرین مورد استقبال حاضرین قرار گرفتند.

تلاوت قرآن، اجرای دکلمه قرآنی و اهداء جوائز از دیگر برنامه‌های قرآنی این محفل نورانی بود و در پایان این همایش قرآنی حافظان کل قرآن مجید هدایایی را به همراه لوح تقدیر از دست امام جمعه، مسئولین شهرستان و مسئولین موسسه دریافت کردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات