پیام مهم مدیر مسئول بیت الاحزان به حافظان قرآن کریم:
حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، در پیامی مهم به مسئولان، مدیران، حافظان و خادمان قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان، خواستار فعالیت جدی تر شعب بیت الاحزان و حضور پررنگ‌تر در برنامه‌های ملی مؤسسه به ویژه دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقر العلوم (ع) شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، در پیامی مهم به مسئولان، مدیران، حافظان و خادمان قرآن کریم این مؤسسه، خواستار فعالیت جدی تر شعب بیت الاحزان و حضور پررنگ‌تر در برنامه‌های ملی مؤسسه به ویژه دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقر العلوم (ع) شد.

وی با اشاره به کاهش روند شیوع کرونا در کشور و حضوری شدن بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی کشور گفت: ان شاء الله مؤسسه بیت الاحزان نیز باید همانند دانشگاه‌ها و مدارس پیش قدم در برگزاری حضوری کلاس‌ها و برنامه‌ها باشد و قوی تر از قبل با جذب قرآن آموزان جدید و برنامه‌های جدید کلاس‌ها را برگزار کنند. اگر احیاناً برخی قرآن آموزان در این مدت به سبب مسائل کرونا و سایر مسائل از کلاس‌ها دور افتاده اند، شعب مؤسسه با برگزاری همایش‌ها و محافل انس با قرآن کریم شوری دوباره در فعالیت‌های قرآنی ایجاد کنند و زمینه بازگشت این عزیزان را فراهم آورند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به شروع ترم جدید دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع)، گفت: این دانشسرا تاکنون کارنامه درخشانی در آماده سازی حافظان قرآن کریم جهت دریافت مدرک داشته است تا جایی که در سال جاری خانم مریم رضایی نوجوان حافظ قرآن توانست با حضور در این مرکز رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد را کسب کند و تعدادی دیگر از حافظان این مرکز نیز رتبه‌های برتر کنکور را از آن خود کرده اند.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به ضرورت اخذ مدرک تحصیلی توسط حافظان قرآن کریم خطاب به شعب مؤسسه گفت: امروزه مدرک در دست فعال قرآنی و فرهنگی مثل اسلحه است در دست یک رزمنده در جبهه جنگ. اگر مدرک نداشته باشیم از جایگاه‌های مختلف محروم می‌شویم و حرف ما را چندان قبول نمی‌کنند. لذا ضروری است که حافظان را تشویق کنید تا در این دوره ها شرکت کنند و با اخذ مدارک عالی تحصیلی در عرصه های مختلف کشور فعالیت کنند.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان در ادامه به تغییر صورت گرفته در شیوه برگزاری این دوره از ترم جدید اشاره کرد و گفت: از امسال دانشسرا در دو ترم شش ماهه ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود، به این صورت که در ترم اول بیشتر برنامه‌ها بر تثبیت حفظ و مفاهیم متمرکز خواهد بود به گونه‌ای که شرکت کنندگان بتوانند در شش ماه اول مدرک درجه سه حفظ سازمان دارالقرآن (معادل لیسانس) را دریافت نمایند. اما در شش ماهه دوم برنامه ریزی جهت تحصیل دروس کارشناسی علوم قرآن و حدیث انجام خواهد شد و شرکت کنندگان در پایان شش ماه با حضور در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ان شاء الله موفق به کسب مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir‌ نسبت به نام نویسی در این دانشسرا اقدام نمایند و از این مزیت ویژه جهت حافظان کل قرآن کریم بهره‌مند گردند.

 

مشروح پیام تصویری مدیر مسئول بیت الاحزان را می‌توانید در زیر مشاهده نمایید:

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات