با پایان یافتن مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس مشخص گردید:
حافظان بیت الاحزان در صدر چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان فارس قرار گرفتند/ زوج قرآنی بیت الاحزان رتبه های برتر رشته حفظ کل را کسب کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، با اعلام برگزیدگان مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان فارس، حافظان بیت الاحزان در صدر رشته‌های حفظ این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش در این دوره از مسابقات که روز پنج‌شنبه، ۱۸ شهریورماه در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد ۶۱ متسابق از سراسر استان فارس در ۱۲ رشته به رقابت پرداختند که در نهایت حافظان تربیت یافته در بیت الاحزان موفق شدند رتبه‌های برتر رشته حفظ را از آن خود کنند.

رتبه‌های برتر بخش آقایان

در رشته حفظ کل قرآن کریم بخش آقایان مجتبی فیضی از فسا رتبه اول و نوید رزمجو از استهبان رتبه دوم را کسب کردند. مجتبی فیضی از حافظان کل قرآن کریم است که با این که به طور مستقیم در مؤسسه بیت الاحزان حضور نداشته اما موفقیت‌های حفظ خود را مدیون حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) می‌داند. نوید رزمجو نیز از حافظانی است که در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان تربیت یافته است و هم اکنون نیز به عنوان استاد در این مراکز مشغول به تدریس می‌باشد. این حافظ کل قرآن کریم سابقه کسب رتبه ممتاز در مسابقات کشوری اوقاف دوره های گذشته و رتبه‌های برتر مسابقات مختلف کشوری را نیز در کارنامه خود دارد.

رتبه‌های برتر بخش بانوان

اما در بخش بانوان نیز حضور حافظان بیت الاحزان چشمگیر است. در رشته حفظ کل الهام حسین زاده که از حافظان قرآن تربیت یافته در مؤسسه بیت الاحزان است موفق شد رتبه نخست این مسابقات را به دست بیاورد. این حافظ کل قرآن کریم سابقه کسب رتبه ممتاز در رشته حفظ ۲۰ جزء مسابقات کشوری اوقاف و حضور در مسابقات بین المللی کشور اردن را نیز در کارنامه دارد. جالب است بدانید این حافظ کل قرآن کریم همسر نوید رزمجو رتبه دوم حفظ کل بخش برادران این مسابقات است. در همین رشته بتول رحمانی سر چشمه که از حافظان شعبه قیر و کارزین بیت الاحزان می باشد نیز موفق به کسب رتبه سوم گردید.

دیگر حافظی که به نمایندگی از بیت الاحزان قیر و کارزین در این مسابقات خوش درخشید، سیده حمیده حسینی است که موفق به کسب رتبه دوم رشته حفظ ۲۰ جزء بخش خواهران گردید. این حافظ قرآن کریم پیش از این در رشته حفظ ۲۰ جزء چهل و یکمین دوره مسابقات اوقاف رتبه عالی را کسب کرده است.

یاد آور می‌شود برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات طبق شیوه نامه منتشر شده توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، از تاریخ ۲۴ مهرماه تا ۸ آبان ماه در مرحله نیمه‌نهایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و مرحله ملی مسابقات نیز از تاریخ ۲۰ آذر تا ۳ دی ماه بین برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات