دوره تربیت معلم و آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث

مجلس شورای اسلامی درسال ۱۳۷۵ طرحی را تصویب نمود که بر اساس آن به منظور تجلیل از مقام حافظان کل قرآن مدرک کارشناسی علوم قرآن وحدیث (لیسانس) به این بزرگواران اعطا می گردد. این طرح در تاریخ ۷۶/۱۱/۱۵ از سوی هیئت وزیران نیز تصویب شد که بر اساس آن به هر کس که حافظ کل قرآن کریم باشد، چه مدرک دیپلم را اخذ نموده باشد یا خیر، به شرط مجاز شدن در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ونیز آزمون حفظ قرآن، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث به ایشان اعطا می شود.
لذا مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) بر آن است تا با الهام از تجربیات گذشته در این راستا، گامی مهم برداشته و با تلفیق دوره‌ی کارشناسی علوم وحدیث، و دوره‌ی تربیت معلم رشته های قرآنی، موجبات آمادگی حداکثری حافظان قرآن را جهت قبولی در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن وحدیث و آزمون شفاهی حفظ و ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی را فراهم نماید.
لازم به ذکر است که مؤسسه‌ی قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، دوره ی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد رشته ی علوم قرآن وحدیث را به مدت ۱۲ سال است که برگزار می نماید. متقاضیان پس از ثبت نام و انجام مراحل گزینش و مصاحبه‌ی حضوری، جهت گذراندن دوره‌ی سه ماهه‌ی تربیت معلم قرآن کریم (که به منزله‌ی دوره‌ی آزمایشی می‌باشد) انتخاب می شوند.

از نقاط قوت این طرح حضور ناظر آموزشی در مجموعه و رصد نمودن برنامه‌های آموزشی توسط ایشان است که نتیجه‌ی آن آمادگی حداکثری شرکت کنندگان در کنکور می‌باشد. ضمناً مهم‌ترین مزیت حضور ناظر آموزشی، پیگیری مستمر ایشان در زمینه‌ی بهتر اجرایی شدن برنامه‌های آموزشی اعم از مرور دروس، نحوه صحیح مطالعه، برگزاری آزمون‌های هفتگی‌، آشنایی با نحوه‌ی تست زنی و برگزاری کنکور آزمایشی می‌باشد .
در کنار برنامه‌های آموزشی، کلاس تثبیت محفوظات، زیر نظر اساتید مجرب و به صورت روزانه برگزار می‌گردد. همچنین آزمون‌های ماهیانه با همکاری مرکز مدیریت در زمینه‌ی محفوظات اجرا می‌شود. از دیگر برنامه‌های کلاس تثبیت محفوظات، برگزاری دوره های تجوید می باشد.
برنامه های فرهنگی، اردوهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی و برنامه های ورزشی نیز از جمله برنامه های این دوره است .
دوره ی آمادگی کارشناسی ارشد حافظان قرآن کریم با مدیریت شعبه‌ی استهبان در شهرستان قرآنی خوش آب وهوای استهبان و با همکاری مرکز مدیریت برگزار می‌شود. هم اکنون مدیر مجموعه سرکار خانم راضیه شاهسون و مدیر داخلی و ناظر آموزشی سرکار خانم سمیه محمدی هستند.

اساتید دوره:
اساتیدی که در سال گذشته با مجموعه همکاری کردند عبارتند از: حجه الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه، دکتر شاهمرادی ، دکتر مروج ، حجه الاسلام مددی ،حجه الاسلام یاری، حجه الاسلام همتی، سرکار خانم شاهسونی معاون آموزش مؤسسه، سرکار خانم مبارکی، سرکار خانم قاسمی، سرکار خانم شادمانی، سرکار خانم انصاری، سرکار خانم حسین زاده(استاد مرور محفوظات) و سرکار خانم دانشور (کارشناس حفظ و برنامه دهی و ممتحن محفوظات) .

نحوه ی اخذ شهریه ی دوره ی آمادگی کنکور:

شهریه کامل دوره شامل هزینه خوابگاه ، غذا ، کلاس و . . .  مبلغ بیست و هفت میلیون ریال می باشد که مبلغ سه میلیون ریال ( سیصد هزارتومان ) به صورت پیش پرداخت و ما بقی به صورت اقساط بلند مدت، طی بیست و چهار قسط یک میلیون ریالی ( صد هزار تومانی ) از همان ابتدای دوره از دانشجویان اخذ خواهد شد.

مدارک ثبت نام :

کپی تمام صفحات شناسنامه ، کپی کارت ملی ، دوقطعه عکس سه در چهار، کپی آخرین مدرک تحصیلی ، کپی مدرک حفظ کل ، تکمیل فرم تعهد نامه درزمان مصاحبه و تاییدیه اخلاقی از مرکزی که حافظان در آن موفق به حفظ کل شده اند .

برنامه زمان بندی دوره جدید تربیت معلم و آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث

مهلت ثبت نام

تا پایان تیرماه

زمان مصاحبه

ازتاریخ ۹۶/۵/۲۰ لغایت ۹۶/۵/۲۵

زمان شروع دوره تربیت معلم و تثبیت محفوظات

روز چهارشنبه ۹۶/۰۶/۰۱ لغایت ۹۶/۰۸/۰۱

زمان شروع دوره  آمادگی کنکور و تثبیت محفوظات

از تاریخ ۹۶/۸/۱۵ لغایت ۹۷/۰۳/۰۱

ادامه تثبیت محفوظات به صورت غیر حضوری(تلفنی)

از تاریخ ۹۷/۰۳/۰۱ لغایت ۹۷/۰۴/۱۵

درصورت قبولی در کنکور، دوره حضوری تثبیت محفوظات

از تاریخ ۹۷/۰۴/۱۵ لغایت ۹۷/۰۵/۳۱

* لازم به ذکر است که از دانشجویان دوره ی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد ،پس از گذراندن دوره ی تربیت معلم ،جهت ورود به دوره ی آمادگی ، گزینش مجدد به عمل می آید .
مزایای شرکت در دوره :
۱- بازیابی و تثبیت محفوظات فراموش شده ی حفاظ شرکت کننده در دوره
۲- خودسازی ،تهذیب نفس و تقویت بنیه ی معنوی، به لحاظ حضور در یک جمع قرآنی و استفاده از محضر اساتید اخلاق
۳- استفاده از محضر اساتید مجرب وتوانمند حوزه و دانشگاه در رشته های مختلف
۴- کسب گواهینامه ی تدریس در رشته های قرآنی (به استثنای دوره ی تربیت معلم مهد وپیش دبستانی)
۵- حمایت مالی و پرداخت شهریه ی مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا از سوی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور
۶- فراگیری دوره های مدیریت در ضمن دوره
۷- افزایش احتمال قبولی در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش و آزمون حفظ سازمان اوقاف وامور خیریه با شیوه جدید و کسب مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث
۸- اخذ مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای علوم قرآن و حدیث ، چندین سال زودتر از روال جاری در سیستم آموزشی کشور ( به لحاظ عدم نیاز به گذراندن دوره ی ۳ ساله ی متوسطه دوم و عدم نیاز به گذراندن دوره ی ۴ساله ی کارشناسی در دانشگاه )
۹- اخذ مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا با هزینه بسیار کمتر
۱۰- استفاده از تجارب ۲۰ساله ی موسسه در زمینه های مدیریتی ،آموزشی و… در طول دوره
۱۱ – اخذ شهریه در اقساط بلند مدت

برنامه روزانه مرکز:

بیداری و نماز جماعت صبح:

اذان صبح

مطالعه :

از پایان نمازجماعت صبح تا ساعت ۷

نرمش صبحگاهی :

ساعت ۷  الی  ۷:۱۵

صبحانه :

ساعت ۷:۱۵  الی ۷:۴۵

آمادگی جهت حضور در کلاسهای آموزشی :

ساعت ۷:۴۵  الی  ۸

کلاسهای آموزشی :

ساعت ۸  الی  ۱۲:۳۰

نماز ، ناهار و استراحت :

ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵:۰۰

کلاس تجوید ، تثبیت و مرور محفوظات :

ساعت ۱۵:۰۰  الی  ۱۸:۰۰

استراحت ، نظافت ، نماز و شام :

ساعت ۱۸:۰۰  الی  ۲۰:۳۰

مطالعه :

ساعت ۲۰:۳۰  الی  ۲۱:۴۵

آمادگی جهت خاموشی :

ساعت  ۲۱:۴۵  الی  ۲۲

خاموشی  :

ساعت ۲۲:۰۰

جهت دریافت آیین نامه دوره تربیت معلم و کارشناسی علوم قرآن و حدیث اینجا کلیک کنید.

گزارش مصور فعالیت های دوره ترتبیت معلم و کارشناسی علوم قرآن و حدیث

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید :

۰۷۱۵۳۲۳۴۸۵۹

۰۹۱۷۱۳۰۶۶۴۸

۰۹۱۷۲۵۴۷۹۶۲

۰۹۱۷۲۵۱۷۲۴۳

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات