نشست نخبگان قرآنی کشور با حضور مدیران و فعالان قرآنی استان فارس برگزار شد.

 

در نشست نخبگان قرآنی کشور که امروز در سالن ثقلین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس برگزار شد، مدیران و نخبگان مؤسسات قرآنی به ارائه تبادل نظر پیرامون برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از مسابقات در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام پرداختند.

مهدی شهسوار مدیر روابط عمومی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری این مؤسسه ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از مسابقات در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به استفاده بیشتر از ظرفیت و جایگاه مؤسسات فعال قرآنی برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات تأکید کرد.

شهسوار در جمع فعالان قرآنی افزود:با توجه به ارائه طرح جامع «فارس قطب قرآنی کشور» از سوی این مؤسسه و پیگیری مسئولان ارشد قرآنی-فرهنگی استان برای تحقق این طرح، اکنون فرصت مناسبی برای معرفی بسترها، ظرفیت ها و فعالیت های خادمان قرآن استان پیش آمده است تا محور بودن و قطب بودن استان فارس در زمینه فعالیت های قرآنی را، هرچه بهتر معرفی کنند.

وی تاکید کرد:با توجه به حضور قرآن آموزانی از خارج از کشور در مدارس حفظ و تفسیر یک ساله قرآن کریم در روستای قرآن آباد، تربیت ۷ و ۵ حافظ به ترتیب در دو خانواده، تربیت حافظ روشن دل و همچنین حفظ کل قرآن در مدت شش ماه توسط یکی از قرآن آموزان در مدارس شبانه روزی این مؤسسه ،پیشنهاد حضور افراد نخبه اینچنینی در برنامه های صدا و سیما و آشنا شدن مردم با این افراد ضروری به نظر می رسد تا انشالله ظرفیت واقعی فعالیت های قرآنی در این استان به مهمانان، مدعوین، متسابقین و مردم شناسانده شود.

این فعال قرآنی، انس عمومی با قرآن و گسترش سبک زندگی دینی در راستای بهبود بخشی به حفظ قرآن کریم و اجرایی نمودن فرامین رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) را یکی از مهمترین اهداف بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) عنوان نمود

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات