به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم با عنوان دارالتحفیظ رضوی در حرم امام رضا (ع) راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از خبرگزاری فارس، مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) به عنوان اولین مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کشور حدود دو دهه است که پذیرای جوانان و نوجوانان است و طی این سال‌ها بیش از هزار نفر در این مراکز موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

 

فعالیت ۱۰ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در ۱۰ نقطه کشور

گسترش مراکز حفظ بیت‌الاحزان در دیگر شهر‌ها از جمله اقداماتی است که در سال‌های اخیر دنبال شده و این مراکز که روزی در روستایی از توابع استهبان استان فارس کار خود را آغاز کردند امروز در ۱۰ نقطه از کشور فعال هستند و هر سال صد‌ها جوان و نوجوان مستعد در حفظ قرآن با حضور در مراکز طی یک سال حافظ کل قرآن می‌شوند.

چناران، بیرجند، نی‌ریز(خواهران)، قم، استهبان، شیراز، آبادان، فسا و بروجرد ۹ شهری هستند که تا سال گذشته مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در آنها فعال بود و امسال مرکز حفظ قرآن کریم مشهد با عنوان دارالتحفیظ رضوی کار خود را آغاز می‌کند.

شروع به کار قوی دارالتحفیظ رضوی و افق روشن این مرکز

همکاری آستان قدس رضوی با مؤسسه بیت‌الاحزان اتفاق مبارکی است که سبب راه‌اندازی دارالتحفیظ رضوی شده و پشتیبانی مطلوب مرکز قرآن کریم آستان قدس این امید را زنده کرده که این مرکز به قوی‌ترین مرکز حفظ قرآن کشور تبدیل شود.

حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی درباره راه‌اندازی این مرکز به فارس گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در طرح ملی «تحفیظ رضوی» علاقه‌مندان می‌توانند در قالب این طرح در مدت یک سال و دو ماه اعتکاف با قرآن در حرم رضوی، کل قرآن را حفظ کنند.

حرکت آستان قدس رضوی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب

وی ادامه داد: طرح ملی تحفیظ رضوی در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) طراحی و اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام میریان با بیان اینکه ثبت‌نام این طرح ملی از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است، گفت: طرح ملی تحفیظ رضوی از دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود و در تاریخ دهم شهریور ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

 

برگزاری دوره‌های حفظ تخصصی برای برادران ۱۴ تا ۲۳ سال

وی گفت: برگزاری کلاس‌های تسلط بر ترجمه، تفسیر و تجوید با استفاده از اساتید مجرب، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ویژه برادران ۱۴ تا ۲۳ سال، برگزاری کلاس‌های متنوع در حرم مطهر و زیارت روزانه، اعطای مدرک معتبر از مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و… از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح ملی تحفیظ رضوی است. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این طرح می‌توانند به سایت markazquran.razavi.ir مراجعه کنند.

مرکز شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم دارالتحفیظ رضوی سیزدهمین مرکز شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) است که افتتاح می‌شود، البته در حال حاضر ۱۰ مرکز این مؤسسه فعال هستند زیرا ۳ مرکز دیگر به دلیل مشکلات مالی و اسکان فعلا امکان برگزاری دوره‌های شبانه‌روزی را ندارند.

تجربه موفق مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در گفت‌‌وگو با فارس مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم را از اقدامات موفق در تربیت حافظان قرآن دانست و گفت: مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم از جمله تجربیات موفق در زمینه حفظ قرآن کریم است که سبب شد بسیاری از اساتید که مخالف دوره‌های یکساله حفظ قرآن بودند هم آن را تأییید کنند.

وی درباره مرکز حفظ قرآن دارالتحفیظ رضوی گفت: این مرکز در جوار حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس با همکاری و مشارکت مرکز قرآنی حرم مطهر تحت عنوان مرکز شبانه روزی حرم مطهر امام رضا (ع) از ابتدای سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده است.

زائرسرای رضوی میزبان حاملان قرآن

شاهسونی ادامه داد: مکان اصلی این مرکز، زائرسرای حرم مطهر رضوی واقع در انتهای بلوار چمن مشهد است و کلاس‌های حفظ در حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش فارس علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی beytolahzan.ir و یا پایگاه مرکز قرآن کریم آستان قدس به نشانی markazquran.razavi.ir مراجعه کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات