چندی است اختلاف میان صندوق بیمه هنرمندان و نویسندگان با سازمان تامین اجتماعی موجب قطع بیمه هنرمندان و فعالان قرآنی شده است. این اختلاف به حدی گسترده شده که ورود جدی مسئولین دولتی برای حل مشکل را طلب می کند.

 

حسن محمدی در گفت‌و گویی نسبت به وضعیت اختلافات بین سازمان تامین اجتماعی و صندوق هنرمندان و نویسندگان ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی سریع مسئولین شد.
به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور«اتقان نیوز» حسن محمدی مدیرعامل این اتحادیه با ابراز نگرانی از وضعیت اختلافات مداوم بین سازمان تامین اجتماعی و صندوق هنرمندان و نویسندگان گفت: بیمه فعالان قرآنی از خدمات ارزشمندی بود که به دلیل درک ضرورت وجود آن از سوی مسئولین ارشاد پایه گذاری شده بود و خدا را شکر در این چند سال روند بسیار چشمگیر و رو به رشدی را داشته است. اما هم اکنون توقف روند بیمه فعالان قرآنی مشکلی است که باید با پیگیری مسئولین با قوانین مدون و دقیق‌تری از سر گرفته شود.
محمدی در خصوص نقش اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در طی مراحل بیمه یک فعال قرآنی گفت: اتحادیه قسمتی از پروسه بیمه فعالان قرآنی در اخذ مدارک و تایید آن‌ها را از سوی معاونت قرآن و عترت بر عهده دارد. پس از جمع آوری و تایید مدارک اتحادیه آن را تقدیم صندوق کرده و با تایید و تعامل با سازمان تامین اجتماعی افراد واجد شرایط را معرفی و نامه تاییدیه را به استان‌ها ارسال می‌کند.
وی افزود: متاسفانه در ماه‌های اخیر و پس از برخی تغییر و تحولات در کشور، شاهد اختلاف بین صندوق هنرمندان و نویسندگان و سازمان تامین اجتماعی به دلیل مسائل مالی و اعتباری بوده‌ایم. در این میان با پیگیری‌های اتحادیه و دیگر نهادهای در گیر در این موضوع مقرر شد که این مشکل تا پایان آذرماه حل شود و مسئولین ذی‌ربط قول دادند که کار بیمه فعالان قرآنی از ابتدای آذرماه آغاز شود. اما علیرغم این تعهدات هنوز مشکل برجای خود باقی است که در کمال تاسف موجب مشکلات و معضلات جبران ناپذیری برای فعالان و خادمان قرآنی کشور نموده است.
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: این وقفه موجب انفصال خدمات مذکور گردیده و موجب بدبینی و مشکلات بسیاری شده است. امید داریم که با پیگیری فوری، جدی و دقیق مسئولینی که مدت‌ها خدمات بسیار ارزنده‌ای را به جامعه‌ی قرآنی تقدیم کرده‌اند این مشکل حل شود.
وی در خصوص تلاش‌های اتحادیه برای رفع این مشکل گفت: اتحادیه علاوه بر پیگیری‌های حضوری و تلفنی با ارسال نامه و مستندات به ریاست محترم جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مراتب نگرانی خود را اعلام داشته و تقاضای رسیدگی فوری و جدی را داشته است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات