شب گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جابری تهران، مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در جمع نمازگزاران مسجد جابری تهران با ایراد سخنانی از اهمیت حفظ قرآن برای مقابله با تهاجم فرهنگی سخن گفت.

به دعوت حجت الاسلام نوبختی، امام جماعت مسجد جابری تهران، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شب گذشته و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع نمازگزارن این مسجد فعال کلانشهر تهران با ایراد سخنانی به تبیین فوائد، برکات و آثار حفظ قرآن و اهمیت آن برای مقابله با تهاجم فرهنگی پرداخت.

شاهسونی در سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم توجه بیشتر برای تربیت حافظان قرآن، عنوان کرد: برای رسیدن به تمدن درخشان اسلامی و مطلوب قرآن می بایست زیرساخت ها و بسترها آماده و از تمام ظرفیت ها استفاده شود و این امر جز با تربیت حافظان قرآن محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه تربیت حافظان قرآن، انس عمومی با قرآن را به دنبال خواهد داشت و انس عموم مردم با قرآن کریم موج قرآنی در جامعه ایجاد خواهد کرد اضافه کرد: بیت الاحزان در بسیاری از مکان هایی که فعالیت می کند انس عمومی با قرآن را ایجاد و زمینه تدبر و تفکر در آیات قرآن را فراهم ساخته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامع ترین روش انس مداوم با قرآن است و انس مداوم با قرآن کریم بهترین راه برای فرار از معضلات فرهنگی و اجتماعی زمان حاضر است.

وی افزود: ریشه بسیاری از بداخلاقی های جامعه را می توان با تمسک به قرآن خشکاند؛ چرا که همنشینی دائمی با کلام وحی  تغییر رفتار، منش و افکار را به دنبال داشته و خلق و خوی قرآنی را برای انسان به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به آیه شریفه «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» ذکر خداوند متعال را باعث اطمینان خاطر انسان دانست و اشاره کرد: آرامش، گمشده انسان امروز است و همگان از راههای مختلف به دنبال دستیابی به آن هستند. اما روشن است که قرآن کریم کوتاه ترین و آسان ترین راه برای دستیابی به این مهم است اما بسیاری راه را گم کرده اند.

این حافظ و فعال قرآنی مهمترین شیوه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان را تمسک به قرآن دانست و افزود: حفظ قرآن توسط جوانان، بیمه کردن آن ها را در مقابله با آفت ها و آسیب های کنونی جامعه به دنبال خواهد داشت.

بنیانگذار مؤسسه بیت الاحزان، در پایان با معرفی پاره ای از فعالیت های ۱۷ ساله بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اضافه کرد: امید است با همدلی تمامی فعالان قرآنی و مردم ایران اسلامی هر چه زودتر شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم باشیم.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام مختار نوبختی مدت ۲۲ سال است که امامت جماعت مسجد جابری تهران را برعهده دارد و با تلاش های بی وقفه وی و حمایت های بی دریغ مردم، این مسجد در سال گذشته به عنوان فعال ترین مسجد تهران شناخته شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات