حجت الاسلام و المسلمین سعیدی،استاد اخلاق حوزه علمیه قم با حضور در شعبه مرکزی بیت الاحزان جلسه اخلاق، ویژه کارکنان بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه مرکزی از ارتباط اهمیت نماز و توجه به نماز اول وقت برای توجه به قرآن در جامعه فعلی سخن گفت.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به آثار و برکات نماز در زندگی انسان  تاکید کرد: مساله نماز در مکتب اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، نماز ستون دین است و اولین حکمی است که بر پیامبر اسلام نازل شد.

وی با ایراد سخنانی از توجه انسان به مقابله با وسوسه های شیطان تصریح کرد: در همه لحظات عمر حتی تا دم مرگ هم ممکن است انسان دچار لغزش و به گناه  آلوده شود، نماز یکی از راه هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می دارد و به راه راست هدایت می کند.
این استاد اخلاق در پایان با انتقاد از وضعیت فرهنگ قرآنی جامعه فعلی عنوان نمود: با آن که در جامعه ما دانشگاهها نماد تحول و پیشرفت محسوب می شوند اما اگر به دقت بررسی کنیم می بینیم هنوز برای گسترش آموزه های قرآنی در دانشگاهها نیاز به تلاش های بیشتری است تا دانشگاه که در متن و بطن تحولات جامعه نقش دارد، آمادگی ایجاد تحول و گسترش فرهنگ قرآنی را در جامعه داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات